*Äntligen kan jag uppdatera..

2009-09-11 @ 23:06:07

NU jäklar! Nu funkar dator OCH  space knapp. Inget har riktigt varit till belåtelse på senaste.. Men nu så.
Har jag riktigt tur så håller fanskapet tills jag skrivit klart.

Lilla flickebarnet i familjen har äntligen fått sitt rum klart. Det är så fint och jag är så nöjd. Lilja verkar väldigt nöjd hon med. Saknas bara att få upp två tavlor och en hylla på vägen så är det helt kart.
Idag har vi äntligen fått bort djungeln här ute på gården. Eller Larne, har fått bort djungeln. Utrustad med naturtrogna gröna byxor och en cigg häftigt hängande i mungipan så tog han sig fram till gräsklipparn. Men den lilla rackaren ville inte alls starta. Så snälla grannen lånade ut sin.
Jag var lite rädd där ett tag att grannarna skulle komma med facklor och påkar för att jaga oss bort frå kvarteret pga av våran fina trädgårdsskötsel. Men pjuh, vi kan pusta ut!

Idag har jag äntlligen fått en ordentlig långis. Ja, en promenad alltså. Jag o liten drog till grundvik och lurade med grannen. Utrustade med varsin hund och varsin barnvagn så gav vi oss iväg. Myycket skönt att få röra på fläsket lite. Behövligt också. Den där lilla sockersöta flickan, ja hon grät mest hela tiden, drygt en timme. När vi nästan svänger in på gården så somnar hon äntligen. Skönt, tänkte jag och gick in för att hämta dagens första kopp kaffe och tänkte njuta med en cigg på bron. Men se på fan, när jag går ut igen ligger knytet och tittat på mig.. max 10 minuter sov hon. Inte en mammas dröm precis. Men men, sånt är livet. Så vakna och glada har vi levt lantliv idag. Liten har hjälpt mormor att hämta potatis, vi har utfodrat poa-hästarna, klappat poa-hästarna, åkt bobby-car, rensat och forslat bort lite (mycket)sommarblommor osv... Vi har iallafall varit ute, det som räknas.

Nu ligger hon och sover. Jag sitter här och smuttar på ett glas rött. Väntar på.. jag vet inte. Men det känns som att jag väntar på att något ska hända.. Kanske är det den där chokladkakan som ligger och lurar i hallen. Kanske är det så att det är ödet att våra vägar ska korsas just ikväll...



Kommentarer

Postat av: ingela och Jonna

vi tar en del vinäger, en del saft och en droppe diskmedel, dom gillar ju de där söta med saften...dom dör direkt, skönt de iaf..men dessa jävla flugor och getingar då? va ska man ta sig till me dom då?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback