*Kotte-problem...

2009-09-14 @ 11:21:40

Jag misstänker att en utav kottarna har slagit sig till ro i vårat "skotergarage".
(Väldans lyx med ett skotergarage när vi inte ens äger en skoter)
Men hur som haver, var in och kollade vad av allt skrot som skulle på tippen, när jag hör det välbekanta tuffandet. För er som inte vet så brukar igelkottar låta lite som ett tåg man hör på långt avstånd, "tuff-tuff-tuff" Ja, precis så lät det där under pallarna. Men lite ynkligare och mer långsammare än vanligt.

Så min fundering nu då är om den redan börjat gå i ide eller om den ligger där och är skadad eller om det är en av årsbarnen som är alldeles ensam och olycklig eller om den råkat ut för svininfluensan?
Inte speciellt lätt att veta. Är det så att den är skadad eller sitter fast så vill man ju gärna hjälpa den. Men om han lever livet där under så är risken stor att jag stör han och gör han förbannad istället.

Vad ska man riktigt göra.?

Hur som helst kommer han inte bli glad när vi far med allt skrot till tippen, för då har han eller hon inget som ger lä och skyddar mot andra djur.. Kanske är det helt enkelt meningen att vi ska låta allt skrot ligga kvar. På så sätt slipper vi fara på tippen och kotten får ha kvar sitt hus. En lösning som fungerar för alla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback