* En härlig grad ute...

2009-09-18 @ 08:44:25

Godmorgon mina kära. Vill bara snabbt berätta om vårat lilla "kaos" på morgon. Lilja vaknade strax efter 7. Som vanligt tar det några minuter innan jag förstår vad som händer och fötterna står på golvet. Inget undantag denna morgon. Värmer och går med en flaska välling till den morgonpigga. Vad möts jag av? Jo, Lilja sitter i ett hörn i sängen och ser lite besvärad ut. Av  någon anledning har hon kissat litervis under natten, blöjan är så full att det näst intill rinner ut i sängen. Där sitter hon i hörnet för att slippa det blöta på madrassen. Det är då det slår mig. FAN, vad kallt det är. jag,barfota med en tshirt på kroppen. Lilja i sängen med en blöt pyjamas och har helt klart sovit utan täcke. Stackars liten var iskall. Jag känner kylan tränga sig upp i benen och kroppenbörjar skaka.. Har inte tid att frysa, måste av med de blöta kläderna på lillan först. In på toa, ännu kallare där eftersom dörren stått stängd under natten. Av med blött och på med torrt och varmt så bäddade jag ner henne i saccon framför tvn med en flarra. Jag springer för att klä på mig. Socksockar är ett måste!
Kollar ut genom fönstret, vitt av frost! Kollar termometern, 1 grad ute, 17 inne..! Behöver jag tala om att vi myst under en filt i soffan på morgon?

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback