*Effektivitet...

2009-09-30 @ 00:10:53

Dagen började inget bra alls. Har inte kunnat sova inatt, för andra natten på rad. Så jag vaknade på dåligt humr. Ganska snabbt kom tankarna om ekonomin tillbaka. PANG! Ännu sämre humör.

For iväg till öpnna förskolan för sångstund med Jenni och Nova-Li. Klapp-klapp, spring-spring, dansa-dansa och lite lek. Sen blev dagen bara bättre efter det. Lilja tog en lång vila på dagen, 2,5 timma. Sen har vi lekt och pussat med dockan, sett top-model och spatserat gatan upp o ner. Vi våldgästade grannen för lite kaffe och lek. Sen höll sockret på att somna stående i hallen i pyjamas när jag gjorde välling. Behöver jag säga att hon somnade ovaggat?!

Det är nu min effektivitet kommer in! Började städa undan i köket. Det vanliga, disk tamejfan överallt. Men eftersom vi har så litet kök så ser det värre ut än det faktist är. Började se på House, torkade kyl/frys/skåpsluckor i reklamen. Såg House, rensade och sorterade i den där korgen på köksgolvet som har absolut inget syfte alls. Så bort med den. Såg House, plockade tvätt i hela huset.. osv.. You get the point?!
Har även påbörjat rensning av div papper. Har fått fler än ett klagomål på våran ordning bland viktiga papper. Papper som försäkringar, lån, ersättning, hus osv har legat i icket så bra ordning. Lite högar här och där. Men nu jäklar ska ni få se. Ordningen ska dit! Snart så..

Nu är köket fint. Hallen är städad och v-rummet i goddagbart skick. Känns skönare att kliva upp på morgon då.
Men men, nu ska jag börja göra mig iordning för sängen. Borsta tanden och ta på nattakläderna.

Såå, vi skrivs väl imorgon då!

Kommentarer

Postat av: Erica Nordsten

Tänk vad oreda kan få en på dåligt humör!

En hall med skor och kläder överallt, ett kök med disk och tjafs på bänkarna, post och reklam i högar på köksbordet, ett vardatsrum med filtar, kuddar, leksaker, kablar dammtussar i vart hörn kan kännas övermäktigt.

Ett röjar-ryck brukar göra susen. I villket sinnestillstånd man än befinner sig under roddningen, så brukar resultatet slutligen alltid bli ren och skär tillfredställelse.

Fint! Och så lovar man sig själv att man inte ska vänta tills det är på samma sätt igen, men... ofta gör man det i alla fall.



För mig är det så att "i arjen törk man donja bäst, å fär e ju dell schlut" men det innebär inte att jag behöver vara arg eller irriterad hela tiden. I början är jag nog det, men allt eftersom brukar jag komma i form igen, med hjälp av lite musik eller en cd-bok.

Haha.



Kraaam.

Postat av: mammsen

det brukar bli ganska bra med en del pärmar för papper.......Du kan säkert göra en del roliga motiv på pärmryggarna, tex; förstora en bild på sockret och dela upp den bilden i 4 delar, ställ sen de 4 pärmarna brevid varann,puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback