*Mode=livsviktigt för att existera..

2009-09-20 @ 00:36:03

Vad är viktigast för dig?
-Mängder av shopping...

Va?! Frågan ställd till en 21årig kvinna någonstans i landet. Hennes svar till frågan är shopping, jo, och ett namn som jag gissar hör ihop med en pojkvän.
Ska livet verkligen se ut så för en ungdom eller vuxen? Vad hände med fred på jorden och kärlek till alla? Nu kräver jag inte att alla ska älska sin nästa, värna om miljön eller skänka pengar via röda korset. Men viktigare prioriteringar än shopping må man väl ändå ha?

Grr, hur kommer det sig att tjejjer från väldigt ung ålder är så besatt av kläder och mode? Hur många "modebloggare" finns det inte där ute som knappt fyllt 15, men lägger ut bilder på sig själv i det absolut senaste och hippaste kläder. Sönderblekt hår och mer brun utan sol-kräm än vad ett mindre land förbrukar per år, that´s the shit! Eller nåt.. tydligen.
Det verkar vara en konstant tävling sinsemellan dessa bloggerskor, om vem som har vad på sig, vem som har längst jävla löshår och djupaste urringningen. Eller varför inte, vem som var först med att köpa den och den tröjan. För DET är viktigt, det får man ju inte glömma. Är du den stackare som 4e eller 5e i led som visar upp dig i senaste tillskottet från tex. Gina T. Ja, serru, då är du helt plötsligt en copycat.

Jag kommer aldrig för mitt liv att förstå detta, jag blir bara irriterad när jag tänker på det så jag tappar tråden jag egentligen vill följa. Så jag struntar i det istället, ett tag..

Kommentarer

Postat av: Linda L

Jag håller med dig i det där...för mycket trams. Tacka vet jag bloggande om singelmammor som fått kåtslag och har andra dillen. Hehe. Ha det gott. Kram

Postat av: Ida

Hahaha, jättebra skrivet, det är så sant!

<3

Postat av: Malla

Jag orkar verkligen inte läsa en enda av dessa modebloggar, de flesta är helt patatiska och jag hoppas att alla andra också kunde sluta läsa skiten så kanske i alla fall hälften börjar skriva om ngt intressant!

Postat av: Jenny

Hehe, så sant som det är skrivet. För att inte tala om alla mat-bloggar, och nu menar jag inte mat som i god mat att laga utan alla dessa dietbloggar och träningsbloggar, vem orkar? Kan dom bara inte sätta ihop allt i en enda blogg, all for one and one for all?! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback