*Svar på vällingen...

2009-10-17 @ 11:55:57

Okej, vad roligt att jag faktist fick svar på min fråga.
Först vill jag bara säga ätt jag inte frågade för jag var orolig eller så. Jag är helt trygg i liljas rutiner. Det är inte för trygghet eller för att hon inte kan sova utan flarran, det har helt enkelt bara blivit så.
 Jag frågade i av ren nyfikenhet. Jag fick en liten wake-up igår. Något som jag aldrig tänkt på.
Det som väckte nyfikenheten var att jag fick frågan : Men tänderna då?

Jag har absolut inte ens tänkt tanken. Det är hur mycket sockersom helst i välling.. Klart det är viktigt att borsta.

Numera ska rutinerna ändras. På kvällen blir det jamas 19:30, välling och mys i soffan eller i saccon, TÄNDERNA och sen nanna..
Japp! Lilja ska inte vara en i mängden av barn som måste laga hål innan dom fyllt tre år!

Vad säger ni?

Kommentarer

Postat av: Monica

Frågade tandläkaren när vi var där på info ang välling efter tandborstning. Och hon sa att i början är det ok, men man kan ju börja vänja dom så snart som möjligt att äta välling först och tandborstning sen. För det är ju så det ska vara då det är som du säger, socker i välling..

Hoppas lillan somnar ändå :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback