*L ö k a r...

2009-10-04 @ 20:23:17




*Hur kommer det sig att på restauranger ingår inte rödlök i lök-kategorin?! Något jag kan bli gaalen på. Jag beställer gång på gång mat UTAN lök, likförbannat kan dom inte låta bli att "dekorera" sönder maten med en halv hackad rödlök.. Skärpning!

*Har nu kommit hem efter en helg borta. Fredagnatten spenderade jag o liten hos syrran, lördagnatt fick I&F ta över ansvaret för oss. Det gick så bra så. Men nu är vi hemma. Huset var isandes kallt när vi steg in genom dörren. Efter att ha tänt halva förrådet på värmeljus så börjar tempen närma sig 20 grader iaf.

*Lilja har hoppat isäng nu. Såklart. Hoon lägger sig alltid klockan 20:00. Inga protester, inga problem. Skönt! Idag har hon varit extra kramig och lite extra trött. Tempen låg närmare 39 grader innan hon la sig. Så hon fick en liten hutt med alvedon. Det blir nog bra.

*Imorgon har vi tänkt starta "operation-rosa-rummet". Dags att riva ut den där äckliga äckliga mattan som luktar ve och fasa. Dåliga dagar så luktar hela lilla huset. Så nu har vi bestämt att försöka. Med att försöka menar jag att slänga ut mattan är lätt, men arbetet under.. Det ska slipas och dras en driljon spikar så vi får fram det fiina trägolvet. Men vi får se. Tanken är där iaf. Om ord kommer till handling, det återstår ju att se.
Så den som känner för att hjälpa till är mer än välkommen i morgon, jag kokar lite kaffe!

*Ikväll blir det frieri. Ja, på film alltså. Ska ta på mig mjukisarna och krypa ner i soffan brevé min oförskämt varma karl.





*Jo, jag glömde! Vadfan tänkte juryn i IDOL när Camilla fick komma in? Hon har rösten,det har hon. Men vatusan! Dumpa henne och låt Bert knipa henne och göra en ny schlagerstjärna istället...


Kommentarer

Postat av: Erica Nordsten

Ja, jag håller fast och fullt med dig där. Camilla är verkligen en dansbandssångerska och inget annat! Nej, det var totalt galet att ta med henne över huvud taget. Jag skulle absolut slagit ett slag för Joy Himmelmark istället, redan i uttagningarna. Hihi.

Postat av: Malla

Gokväll! Alltså, som gammal Kalixbo måste jag försvara den där lilla skitstaden och säga att hon faktiskt inte kommer därifrån den där idol-camilla som förstör jordens vackraste låtar...jag begriper verkligen inte vad juryn hade förväntat sig att komma från henne? men men, det är klart...kanske hon skärper till sig och vinner hela allt?!



Det där med lök..då fabbe ska ha en pizza så vill han alltid ha en med bara köttfärs och UTAN lök. Jojo, säger pizzabagaren...men jag törs nästan garantera att de inte gör en enskild sås till honom utan ska man ha köttfärs så är det bara att acceptera de små lökbitarna!

Postat av: mammsen

lilja har glömmt sylt i kylskåpet och tutte med klämma ute på gården, eller är det hennes mamma????


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback