*Jag vill & önskar..

2009-10-08 @ 17:41:36



Idag är jag lat. Fruktansvärt lat.
Vill gärna att ikväll ska vara en sån där kväll när jag slänger mig i soffan, pustar ut och är stolt över mig själv som städat och gnott i flera timmar. Jag vill att det ska lukta gott, rengöringsmedel. Jag vill att dammelefanterna ska vara borta och jag vill att middagen ska stå klar på bordet.

Istället sitter jag här, ugglar framför datorn medans liten sover. Jag ska väcka henne på en liten stund. Egentligen borde vi kanske ha disco ikväll. Våra discon, ja, alltså mitt o Liljas. Brukar oftast resultera i ett någotsånär städat hem. Det är liksom roligare att städa när man poppar hög musik, dansar och sjunger tillsammans med världens underbaraste socker.

Jag ska minsann sätta mig på bron, röka och fundera hur kvällens sista timmar ska förbrukas.
Jobb imorgon, skulle vara kanoners att komma hem till ett städat hus.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback