*Katrin vs. Eva..

2009-10-25 @ 16:41:45

Det är säkert fler än mig där ute som såg idols eftersnack när Katrin Zytomierska uttaldade sig om sin graviditet och tankar kring den. Jag läser dagligen hennes blogg och följer därför mycket skvaller runt henne. I bloggen och på eftersnacket berättar hon att hon inte alls tycker om att vara gravid, att hon känner sig tjock, ful och deprimerad. Hon tycker inte om barn och hoppas att hon kommer tycka om sitt eget. Det tror hon. Slutligen berättar hon att hon tror hon kommer vara lite hård som mamma, medans Bingo kommer vara den kärleksfulla.
-Jag kommer vara den som slår barnet, säger hon.

Detta har nu skapat en enorm smutskastning från alla håll och kanter. Alla verkar tolka uttalandet på olika sätt Många är frustrerade över att Katrin inte förklarat sig på något sätt, att hon inte skrattat och talat om att allt va ett dåligt skämt.

Relationsexperten på aftonbladet har publicerat sina tankar här. Hon är ganska hård och tycker och tänker en hel del.
– Det som gör mig så upprörd är att Katrin Zytomierska är en offentlig person, som genom sina uttalanden kan få andra blivande mammor att tänka så här. Hon borde inse att hon har ett ansvar! säger Eva Rusz.

Självklart har hon ett ansvar. Självklart var det dumt att säga så.
Men visst är det väl självklart att många blivande mammor känner precis likadant. När jag blev gravid så var jag förvånad över att må så jävla dåligt. Att vissa dagar önska bort det lilla livet i magen. Ingen hade berättat att man kunde må så. Överallt hör man att det är "den bästa tiden i livet" att få vara gravid. Att man känner sig vacker och som gravid så flyter livet fram på små fluffiga moln. Men ingen berättar hela sanningen. atrin gör det och nu får hon massa skit för det. Eva Rusz tycker att socialen ska bli inkopplad med en gång. Undrar vad hon hade sagt om mig under de 9 månaderna. Hon hade säkert spärrat in mig i en madrasserad cell.

Personligen tror jag inte att Katrin menade vad hon sa om att slå sitt barn. Jag tror att det var en onödigt överdriven kommentar om hennes och Bingos olika roller som föräldrar.
Men det är ju vad jag tror..


Katrin har gett svar på sin blogg.

Kommentarer

Postat av: ingela och Jonna

Oj vad jag kan hålla med dig om de där med att folk bara pratade om hur "fint" de var att vara gravid, alltid de positiva aldrig de negativa sakerna pratas de om....ja mådde också piss under min graviditet och kände bara ibland att kan de inte bara ta slut!!!! men jag skulle aldrig för mitt liv önska bort Jonna idag.

Postat av: Erica Nordsten

Ja, men det är så olika! Jag har, med båda pojkarna, mått kanon och kännt mig både vacker och lyckligt lottad.

Jag hade längtat efter barn så länge jag minns, så att bli gravid första gången, även om det kom väldigt plötsligt och var totalt oplanerat, var den störta glädjen och lyckan jag kunde få uppleva.

Visst, jag var less efter nio månader och 21 kg extra på kroppen, men jag mådde helt enkelt oförskämt bra. Hela tiden.

Med den andre gick jag över två veckor, så där blev det lite kris. Snacken gick att "om barnet kommer" inte "när barnet kommer..." Haha.

Men jag kände mig vacker, lycklig och mådde som en prinsessa.

En del gör det inte, och det är inget att skämmas över. Så är det bara.

kraaam.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback