*Debatt: Ta en sömntablett så blir allt bra..

2009-10-29 @ 23:14:58

Har just sett debatt på kanal 1. Idag handlade det om brottsstraff och skönhetsoperationer. Det som var intressant var att höra om straffen och hur de anhöriga blir behandlade.  En man berättade om när familjen förlorade hans systerdotter. Den åtalade för mordet fick omedelbums hjälp av psykologer och åklagare, medans brottsoffer familjen fick tre sömntabletter för att kunna sova på natten. Efter det har dom inte hört mer, den åtalade för brotten har haft hjälp dygnet runt fram till rättegång.

VAFAN!!!

Usch, jag blir så irriterad. Vem bestämmer sånt egentligen? En (vad jag förstod) fd. åklagare erkände att Sverige alltid har varit dåliga på att ta hand om brottsoffer. Att "vi" inte vet hur "vi" ska hantera situationen.  Är det verkligen så? Utbilda lite folk inför krissituationer och erbjud lite stöd och hjälp för 17!

Jag lovar, jag skulle ta det jobbet med en gång!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback