*Tidig morgonstund bör ha kaffe i mun...

2009-11-07 @ 08:20:54


Godmorgon!

Då sitter man här igen. Det är tidig morgon, men det är ju trots allt alldeles vitt ute. Jag säger tidig, fastän klockan är 8:10. Lilla sockret vaknade halv 8 idag, är inte van att kliva upp den här tiden. Lilja har börjat med den finfina gesten att vakna vid 9-9:30 tiden. DET är underbart! Men man ska väl inte klaga så länge hon sover längre än till 7.

Firma fantasiflytt på tv just nu. Stickan har tydligen hicka och firman försöker få honom att sluta. Detta verkar vara playhouse stora problem den sista tiden. Tiger, Herr Lovart, Stickan och Dave är några av de få som hickat sig genom olika program under en kort tid. Intressant!

Härjade runt i Liljas rum igår. Vi stökade, hammrade, målade, klippte, sydde och klistrade för att få det fint där inne. Nu ligger en hylla på köksbordet som ska få sista vändan vitfärg på sig. Sen ska den upp på väggen. Efter det så saknas bara.. jag vet inte, en liten tavla kanske.. Men det blir fint, det blev lite större lekyta därinne.Hon är då nöjd, det märks.

Idag måste jag in till stan och köpa lagning till min nagel som nästan gick av igår. H-vetes ont gjorde det. Den bröts alldeles för långt ner, så den sitter fast i huden. Aj aj, lika bra att laga.
 Har för övrigt en till nagel som måste fixas. Kanske dags att kapa av klorna.

Nu tror jag minsann att jag ska koka mig lite kaffe. Skulle vara trevligt med lite sällskap så här på morgonkvisten..

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback