*Liljas kappsäck packad...

2009-11-15 @ 17:06:18

Hon pratar, gråter, leker och sover samtidigt. Jag pratar förståss om husets minsting. Inatt var ingen bra natt. Från ca 00:00 och fyra timar fram var det liv o rörelse bakom spjälerna i barnkammaren. Detta betyder ju alltså att mamman (jag) inte heller sovit. Storen i familjen behagade komma hem från jobbet ungefär när Lilja äntligen somnat ordentligt igen, då först var det min tur att glida bort med mister Blund. Som tur var så sov vi fram till 9 ungefär. Oootroligt skönt! Jag och lillan klev upp och lämnade pappan snarkande i sängen. Med täckisar, vantar o mysse gick vi ut i finvädret. Om jag måste gnälla så var det faktist aningen för varmt ute. En eller två grader kallare hade varit perfekt. Men nollgradigt ska man ju inte klaga på heller, så länge det inte blir kallare än -10 så är jag glad. Jag har dragit pulkan upp o ner för gatan, och upp igen, ner igen + några varv till. Vi har skottat infarten och lekt landskapsarkitekter och planerat för barnvagnsparkeringen utanför. Det blir nog bra med lite snövallar runtom. Barnen kommer att må så bra när det är dags att nanna vagn.

Lilja tog iaf sitt pick o pack och flyttade hemifrån idag. Lilja Sommansson är numera bosatt på sin pulka där ute. Jag grät och grät, men hon lovade att flytta hem igen när våren kommer och snön försvinner. Så nu sitter jag här och väntar...











Toodles...

Kommentarer

Postat av: Ewe

Heej!

Så sööt Lilja är ;)

Skulle vara skoj om ni hade lust någon dag snart att ses över en lunch eller så i stan :)

Take care! Kram!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback