*Ett lååångt inlääägg...

2009-11-12 @ 23:12:26

Tänkte att jag ska knåpa ner lite av dagens tankar..

Sedan jag slog upp mina vackra blå har jag tänkt CHOKLAD, kan ha att göra med den väntade mensen, man vet inte så noga. Hur som helst. Choklad, smält choklad, chokladmuffins, chokladtårta, chokladmousse, choklad, choklad, choklad.. Har suttit på nätet och googlat recept efter recept, men blev aldrig riktigt nöjd. Så genom ett hopkok  av olika recept kom jag fram till följande: Chokladmuffins med smörkrämsgrotta, kapa toppen och på med lite "dumlefluff" och sen på med locket igen.. Det kan ju liksom inte bli mummigare än så! Funderar på att prova det imorgon. det beror på hur lillan behagar sova middag eller inte..






Planen för huset just nu är att slå ner väggen mellan "rosa rummet" och vardagsrummet. Då kommer vardagsrummet gå i vinkel, som ett L. Själva tv-delen kommer då att vridas in mot nya delen. Tanken är att det ska bli lite mörkare väggar därinne så det blir myspysigt. Då får vi in en matbord i andra delen. Skulle vara skönt att slippa trängas med gäster i vårat kök som ser ut att vara stulet från lillputteland. Som det är nu så är köket trångt med fyra pers runt bordet. Lilja kommer även att få en liten lekhörna ute i vardagsrummet. Jag tror minsann att det blir megabra. Lilja blir ju dock dömd att alltid ha lillrummet hon har nu, men när dagen kommer att vi gör tvättstugan och skrubbarna kommer vi att kunna riva garderoberna i hennes rum. Då blir rummet betydligt större, fler möjligheter till att möblera om.


Som många vet så har bis fått ett nytt jobb. Ett jobb här i stan! Så jäkla skönt att slippa ha han efter vägarna till lule om nätterna. Plus att det blir mer tid hemma med oss. Som det är nu går 2 timmar av dagen till att köra bil för hans del, det innebär 2 timmar mindre pappakärlek för lillan. Så jag tror att alla blir gladare av att han jobbar i stan.


Nä, nu börjar jag längta efter sängen. Vi håller på att se Tropic thunder, det var längesen jag såg den och har glömt bort hur kul den var. Så jag tror nog att det blir sängen nu snart. Jag ber om att få vara en pigg, utvilad och glad mamma imorgon. Larne far på fm och kommer inte hem förrns på natten någon gång. Det ska vara ca -10 grader, så jag vill inte vara ute i onödan, om det inte är soligt och skönt. Pappsen kommer och ska fortsätta luska i vad som är fel på våran panna/element. Det är svinkallt i hennes rum. Inte ok!

Nu börjar Larne gnälla om sängen också, så dags att ta nattaröken, borsta tanden och krypa ner i jamasen..

Toodles..



Kommentarer

Postat av: Ida

jag köpte hem chokladmuffins idag och imorron blir det att baka fransk kladdkaka!

Postat av: Frida

Åh, dumlemuffins är det godaste som finns! Om jag inte minns helt fel har jag lagt ut ett recept i min blogg på dumlemuffins som blir hur goda som helst.

Ailie är 1 år och 9 månader. Världens roligaste ålder. Det är verkligen en ny värld som öppnar sig när man kan börja prata med sitt barn och börjar förstå vad som rör sig där inne. Skitkul. :)

Hur gammal är din lilla?

Postat av: Ida

om du kommer till mamma imorron eller på söndag kanske du kan få! om det inte hinner ta slut förståss..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback