*En flicka på bron..

2009-11-16 @ 15:54:56

japp, nu har det regnat sen igårkväll. Den fina vintern försvann och det är plusgrader och gröna gräsmattor. Galen fröken November!

Jag satt och drack kaffe på morgon medans jag bläddrade i världsbladet "Kolmila-Nytt". Plötsligt hör jag en svag svag knackning bakom dörren. När jag öppnar står där en liten liten tös med snutten i ena handen och en röd pulka i andra. Den lilla flickan snyftade och förklarade att hon ville flytta hem igen. När jag tittar närmare ser jag ju att det är våran alldeles egna Lilja som står där. Såklart hon vill! Snön är ju borta, så nu duger det att flytta från pulkan och in i värmen. Jajja, jag erbjöd henne ett bad medans jag skulle fundera på det.
Men lilla mammahjärtat smälte fort, så nu ligger hon och sover middag i sitt rum.

Skönt att ha sockret hemma igen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback