*Mitt bidrag till typiska mammabloggar...

2009-11-24 @ 21:02:02

OK! Nu ska jag göra ett snabbt försök med en liten update. Men eftersom jag måste sitta framför "stordatorn" så missar jag ugly betty just nu. Hoppas att ni känner er väldigt prioriterade! Vad har hänt den senaste veckan då? Jo, Som jag nämde tidigare så har ju Lilja flyttat hem igen. Med sig in i huset tog hon en förjäklig hosta. Så nu hostar både hon och jag som två galningar. Men jag tror att det håller på att ge med sig. Jag hoppas verkligen det, för jag är less på att sitta och sova.
Vi har varit på kalas i helgen, två stycken, eller firat tre st, men bara två kalas. Massa gott fika och alldeles för mycket kaffe, som vanligt. Jag har faktist druckit mest kaffe. När jag ställde mig på vågen häromdagen så insåg jag att jag är tillbaka på min innan-jag-blev-gravid-vikt. Lite roligt faktist. Däremot så hänger det ju massa lösfladderskinn på magen, så den ser fortfarande lika "stor" ut. Kan man önska sig lite bukplastik av tomten? Bara skära bort liite häng. Det vill jag ha!

Lilja är värlsbäst på att chilla. Hon kan verkligen konsten att bara vara. Gjorde päronglass åt henne häromdagen. Vad gör hon, jo, hon slänger sig i favoritsaccon och suger lite på isglassen medans hon ser på tv.




Nu är golvet rivet i gästrummet. Vet inte om jag nämt det tidigare, men vi har nya planer för huset. en vägg ska slås ner och vardagsrummet göras om. Men första steget var altså tt byta golv i rosa rummet. Det är ett sånt fint golv där nu, trägolv. TTänk att det låg gömt under en spånskiva och två olika plastmattor. Limmet under den först lagda mattan hade ruttnat, så en icket så angenäm lukt kom från det rummet. Men nu när det är borta så måste jag säga att det luktar betydligt bättre där inne. Kan bli spännande! Tyvärr ät trägolvet hiskeligt kallt, så vi komemr att lägga nytt golv över det ändå. Vi funderar på en heltäckningsmatta. Kan bli mysigt under fötterna i tvhörnan.


Det ljusa fina trägolvet som Larne står på var gömt under fula fula mattor..



Eftersom det bara är plusgrader och blött, grått och trist ute så har vi varit inne hela dagen. Larne åkte och jobbade vid 2tiden, så jag o liten har pulat på här hemma med lite bus, städning och kojbyggande. När lilja började bli rastlös så knatade vi över till grannarna för att leka lite. Detta hon gjorde, jäklar alltså! Hon har sprungit o sprungit så ögonen höll på att komma ut ur huvudet. Det gick knappt att få kontakt med henne, hon bara skrattade. Härliga barn. Tnk om hon kunde leka så bra med barn i hennes egen ålder. Hon gillar verkligen inte mindre barn då de har en tendens att slita och dra i henne för att ställa sig eller så. Barn i hennes ålder brukar inte heller vara populärt, men lite äldre barn, 2år och upp, som gärna springer och härjar runt, hoppar och jagas, DET är kul tycker hon.

Potträningen då? Som många vet så har Lilja varit otroligt hård i magen några månader nu. Hemorojder, sår och blödningar. Inte kul att skita ut en betongklump större än sitt eget huvud varje gång. Vi har provat det mesta, proppat i henne allt man kan tänka sig som ska sätta igång magen, men inget har hjälpt. HOn har så ont när det är dags att sköta magen att hon istället ansträngt sig för att hålla emot. Lång historia kort, hon har haft jävligt ont, jävligt länge. Men så kom vi på att det gick lättare för henne att bajsa när hon fick sitta på toaletten. Så på bara några dagar så blev magen liite bättre. Sen började vi med att hon fick sätta sig och kissa efter hon vilat middag. Nu så säger hon till när hon vill på toa, då spelar det ingen roll om det är för att kissa, bajsa eller bara fisa. Hon är lika nöjd vad resultatet än må vara. Det är skönt måste jag säga, det går betydligt mindre blöjor nu. Vissa dagar kissar hon knappt alls i blöjan, men andra går hon inte på toa en gång. Men hon gör stora framsteg!

Jahapp, nu har jag lyckats skriva ännu ett sånt där hej-jag-är-småbarnsmamma-inlägg som jag avskyr. Ni vet, idag har vi.., sen gick vi dit o dit.., sen köpte jag..., kiss, bajs o blöjor... Jajja, men någon gång så ska dom inläggen komma också. Så här har ni mitt bidrag!

Gissa var Lilja åt sin kvällsvälling idag?























Toodiloo...

Kommentarer

Postat av: ingela och jonna

skriv din mejl så skickar jag länk och lösenord =)

Postat av: Malla

haha, så cool hon är :)

måste säga att jag är väldigt avis på det rosa rummet. ett sånt vill jag också ha!

Postat av: Linda L

Skrattade gott åt ditt inlägg idag. Det är stor skillnad att läsa om gnälliga mammor och att allt är skit att va småbarnsföräldrar och att läsa dina tankar för dom är då banne mig bara underhållande. Angående din mage så tror jag att du svamlar, "plankan". Hahaha. Ha det!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback