-Nanna...

2009-11-14 @ 15:53:06

Nu är vi hemma igen. Åkte iväg på jamasparty igår. Lilja fick busa, leka och bada med fästmannen. Oj så roligt dom hade! Mindre roligt var det för oss mammor som hade två barn som inte sovit middag och var extremt extrema igår. Men med massa ramsor, lek och killekill, lyckades vi hålla de små vakna tills klockan slog åtta. Lilja la sig i sängen i "vårat" rum, jag jagade ut katten och Lilja säger -Nanna.. Ja, gumman, du ska få nanna... (sova alltså) Katten smiter under sängen.. jag efter.. Lilja ligger kvar och kramar Tiger och säger- Mamma, nanna.. Jaaa, gumman, mamma ska bara ta ut katthelvetet så ska du få nanna.. Katten åker ut i nackskinnet, jag säger gonatt o puss till sockret och stänger dörren. Lyssnar utanför för att höra om hon protesterar. -Mmmm, nanna! Sen blev det tyst!
Sötaste lilla flickebarnet i världen. Tydligen har hon nu lärt sig säga nanna också. Tänk att hon lär sig nåt nytt hela tiden. Underbart!

Nu har Lilja fått lägga sig, hoppas hon sover en stund så vi orkar med kvällen. Larne ska iväg och jobba på nåt Queen-jippo, jag hade gärna vart där o lyssnat. Men som tröst har älskling köpt hem massa snarra till mig. Jag tror minsann att jag klarar mig utan musik och folk, jag har ju en chikladkaka!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback