* Ska jag skriva nåt här?

2009-05-05 @ 22:11:57

Ännu en dag..
Idag har jag varit och snusat på liten bebis. Lilla gossen är knappt en vecka gammal, och gudomligt söt. En liten prins helt enkelt! Pappan till lilla gossen har idag konstaterat att Lilja inte får vara med i hans fotbollslag. Tydligen är hon för bollrädd. Tur att hon ska bill golfproffs då, så slipper hon få bollarna mot sig.

Idag har jag krattat klart gården medans larne lagade middag. Vad sägs om den könsfördelningen?!

Jag o Lilja har varit ute på prommis på em. hunnit hälsa på jobbet, dragit en snabbis genom stan för att hitta vantar till liten och hälsat på och druckit kaffe. Skönt att kunna slösa bort dagen på annat håll än hemma. Lilja trivs så bra med att åka runt i vagnen, så hon är bara glad av att ranta omkring. När hon inte sover i vagnen så sitter hon och filosoferar för sig själv. Vinkar åt folk som går förbi, trallar och pekar på det mesta. Allmänt glad. Precis som vanligt.

I måndags ställde sig Lilja upp för första gången, ja, mot något alltså. När vi var på simhallen så tog hon tag i bänken och försökte dra sig upp. Men halkade och hamnade under istälelt. Jajja, nu har hon provat iaf. Här hemma finns som inget hon kan ta tag i för att dra sig upp. Så vi får väl se hur det går med den utvecklingen. Krypa vill hon inte. Eller kan inte, hon har precis komit på hur hon ska dra sig fram på golvet. Så det är rent på golvet numera, eftersom allt damm sitter på magen hennes. Mycket smidigare än att dra fram dammsugaren. =)

Hade velat mysa i rosa rummet och se lite Hills på datorn. Men fåtöljen står fortfarande i v-rummet sen valborg och jag känner inte riktigt för att sitta på golvet.. Så det får sparas till en annan kväll.
Nu ska jag försöka zappa fram nåt bra på tv..

Över o Ut!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback