*Dumpad och nakna gubben i rullstol..

2009-05-27 @ 08:20:05

Liten har sovit som en stock inatt. Mycket uppskattat! Sov till kl 7, helt utan avbrott under natten. På senare tid har hon fått för sig att hon ska vara vaken lite då o nu och äta. Inte upskattat!
Har suttit och gosat med Lilja en timme i soffan, men nu har hon dumpat mig och krälar omkring på golvet istället. Äta cd-skivor är tydligen roligare än att kramas med mammsen.

Nu har vi äntligen köpt oss en gräsklippare, så djungeln här ute är borta. Nu är det fint igen. Jag försökte ge Lilja middag medans Larne var ute och klippte, men icket! Det var alldeles för spännande för en liten tjej. Hon hade helt enkelt inte tid med mat när hon hörde hur det brummade och såg pappa gå förbi fönstret lite då o då. Så vi klädde helt enkelt på oss och gick ut. Överlycklig liten tösabit kan jag säga. Hon satt i vagnen, skrattade sig nära tårar och klappade händerna för pappa. Underbart söt, underbart roligt var det att se henne så uppspelt =)

Annars då? Jo, jag har klippt av mig hockeyfrillan nu! Nice, jag kunde behålla riktigt bra längd på håret. Så det känns mycket bra, fastän det är typ page (hur stavas det?).. Men men, nu kan jag ju fortsätta spara ut det.

Måndag hade jag och lena barn/karlfritt. Killarna fick vara med ungarna hos L&R, medan jag och lena gick på stan, klippte oss, drack en öl på uteservering, solade, lagade middag och drack lite mer.. Sen sov vi hela natten utan massa barnskrik. träffade killarna+barnen nästa dag på stan. En helt underbar och välbehövlig kväll!

Regn idag, vad ska man då hitta på? hmm, ja jag behöver då inte vattna mina smultron iaf. Eller, det kanske helt plötsligt är jordgubbar, enligt mamma. Men jag är bombsäker på att det var smultron förra året. Det kanske är både och =) Blir spännande att se.

Kan ju även meddela att våran nakna gubb har fått sina ben amuterade. Som jag nämnt tidigare så är han vräkt från våran tomt. Så nr vi skulle hjälpa till att flytta han så "knak-brak" gick benen av! Happ, så det blev inte att sälja han vidare, vi åker på tippen istället...

Nu ska jag försöka gosa lite mer med min lilla sessa. Som mamma har man väl rätt att bestämma sånt?

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback