*Misslyckande...

2009-03-15 @ 20:29:56

Jahapp, imorgon kl 12 har vi varit rökfri exakt en vecka..
Ja, det skulle kunna vara så om jag inte slängt in handduken idag. Så det blev 6 dagar rökfri. Första dagarna gick huuur bra som helst. Även för Larne, som annars inte klarat mer än en dag utan röka. De senaste två dagarna har varit rent sagt förjävliga. Jag har varit på jättedåligt humör. Skrikigt, gråtigt och levt rövare. Bölat massor, av någon anledning. Eftersom jag o liten är ensam mest hela dagarna så har tyvärr Lilja fått ta smällen. Inte för att jag gjor henne illa, absolut inte! Skulle aldrig hända. Men hon har dock fått erfara vilken kort stubin mamma kan ha. Så idag fick jag nog. Jag blev arg på Lilja för att hon var gnällig. När jag började tänka efter, var det dags för middag, för längesen. Inte konstigt att hon var lite grinig. Men då kände jag att det fick vara nog. Jag har nog lite för mycket känslor huller om buller i kroppen för att sluta röka just nu. Men det ska ske, tro mig.
När mitt dåliga humör går ut över min dotter, ja då är det inte värt det längre...


Imorgon är det dags för första babysimmet. Blir spännande! Lillan har ett par badtrosor i stl M. (6-8mån) Men lilltjockisen är lite för rund o gó, så dom sitter liite tajt. Kankse inte ens får av dom när dom är blöta=) Som sagt, det blir spännande!

Kommentarer

Postat av: Ingela och jonna

men har du inget nicotin plåster eller tuggumi de brukar ju hjälpa...?! jag slutade med hjälp av plåster faktiskt och de funkade klockrent för mig =) Bättre lyckat nästa gång


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback