*long time no blogg..

2009-03-03 @ 20:26:03

Ja, det var ett tag sen sist. Känner inte att jag har så mycket att skriva faktist.
Lördagen spenderades på Degeränget. Jag och Lilja sov borta. Min första natt i samma säng med min dotter. Mycket speciel känsla. Jag förstår nu varför vissa föräldrar har barnen i samma säng. Men samtidigt är jag oerhört glad att vi kunnat motstå frestelsen. Jag tror inte att Lilja hade haft de bra sovrutinerna hon har om hon sovit mellan oss i storsängen. jag är nöjd och tacksam över att ha fått mysa och hålla handen med henne en natt. Hon var så söt, hon vaknade till där under natten och slog upp ögonen. När hon fick se att jag låg brevid, tittade hon på mig och log, med hela ansiktet, och sträckte fram handen mot ansiktet mitt. sen somnade hon med ett leende på läpparna. Tror ni jag smälte liite =)
Söndagen var det som vanligt bingolotto, som vanligt vann vi inget.
Måndag hade jag och Lilja städdag medan bis jobbade. Lena och Alvin kom hit på fm. Medans barnen sov som stockar passade vi på att göra oss lite lunch. Ida kom förbi och bebisen i magen tyckte att det luktade gott med mat, så jag fick en lugn och trevlig lunch hemma med goa vänner. Livskvalité! Ungarna vaknade så lämpligt precis när vi ätit färdigt. Tajming!
Idag har vi faktist varit en snabbsväng på stan. vi gick och fikade på kvarters. Mycket trevligt. Helt klart stans bäst fik, bäst fika, bäst kaffe och bästa priserna. Men varför är man inte där oftare? Förr var jag alltid där. Men det ligger ju lite avsides så man ids väl helt enkelt inte...
Imorgon, hör å häpna, så ska jag jobba. Jättekul! Längtar som tusan. Men nervöös. Känns lite som dagen före första skoldagen eller nåt. Jag börjar klockan 7, så jag måste upp före tuppen, det är jag ju inte van. Det skulle vara så typiskt mig att försova mig.
Vi som skulle dricka lite vin ikväll, får ta det en annan dag då..
Nu, sista rycket gos med liten som ligger nakenfis på golvet och diskuterar med sin spegelbild..
Puss

Kommentarer

Postat av: Jennie och Norah

Norah är en fisförnäm dam som inte ens äter 100ml ersättning och 50ml välling blandat =)



Tycker inte heller hon stoppar så länge på ersättningen.Hon äter ALDRIG mer än 150ml åt gången.Vi har försökt med 200 men icke det.Så man kanske skulle prova med välling istället?

Hur ofta äter hon ersättning och hur ofta äter hon välling?Eller ni kanske blandar fortfarande..



Lycka till på jobbet imorgon!

Postat av: ingela och jonna

de låter ju som ni haft en mysig natt tillsammans iaf...kul å kunna göra så nån gång då och då...=)

Postat av: Jennie och Norah

Nu ikväll har jag blandat ytterst lite välling med ersättningen,så har vi tur så äter hon det :)

Och varför skriver man "äta" när dom egentligen dricker?:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback