*Onödigt vetande om kvällen..

2009-03-11 @ 22:54:22

Som tidigare nämnt.. bus hela dagen, vilket innebär ca 35 nya bilder i kameran.
Efter som jag o bis har slutat röka, så är jag liite mer rastlös än vanligt och liite mer sugen på nått gott än vanligt. Så jag bestämde mig för att halt enkelt baka en sockerkaka. Perfekt, eftersom det blev två ägg kvar efter middagen. Sätter igång som man ska, men inser snart att vi bara hade ett ägg. hmm, jag är totalt värdelös på att baka. Det är nästan så att jag bränner vid chokladbollar.. hur som haver, jag är inte en sån som kan höfta lite sånt och ta lite av det. Jag måste ha exakta mått av ingredienserna. Men vild o galen som man är så chansade jag  med att ta lite mindre av allt annat. (för jag är för lat för att räkna ut exakta halva receptet) när det lilla ägget o sockret ska vispas ihop kommer jag ihåg att vi inte har någon elvisp. men jag som är hulken fixade det med en ballongvisp istället... Jajja, jag tänkte ju inte berätta hela historien. Det slutade iaf med en knapp 2 cm hög kaka, lite torr o kompakt, men helt klart ätbar. Räddade situationen med att improvisera ihop lite (massor) med chokladglasyr att smeta på. Sen toppade ag med lite rosa o vitt pärlsocker.. Mumma! Jag är inte så dum trots allt.


Fick en kommentar av kära moren om en tidigare bild där jag visade mina alldeles underbara cerisa naglar. Men falkögat såg förbi den vackra (!?) färgen och såg mina otroligt raka pekfingrar. Så jag tänkte att jag tar en ny bildför att bevisa att det bara var en synvilla från hennes sida.
På denna bild "ligger" mina pekisar brevid varandra vänster uppetill och såklart höger nertill.. Vad tror ni, visst är dom väl spikraka?


Nu när jag sitter o kollar på mina naglar så inser ag att det är dags att fixa o dona lite. Det ska jag tillbringa resten av kvällen med och se big brother förståss. Men först bjuder jag på bilder av världens finaste...

 
Vem kan motstå dessa äppelkinder?

 
Lite roar liten..

 
-Men mamma, jag har inte tid.. Jag ser på tv!

Kommentarer

Postat av: ancha

Den sista bilden är ju så klockren.

haha snygg kaka jenny (o)tur att inte jag var där:-)

Men är man sugen så är man då kan de mesta gå ner.

Puss puss

Postat av: Öberg nr,1

Förlåt, dina naglar blev fina,men kan inte låta bli och dra på mun åt dina raka pekfingrar!!!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback