* Jobb, rosa moln och babysim..

2009-03-05 @ 15:27:56

Numera är jag bara trött dagar i ända. Liten har fått för sig att mamma o pappa är villiga tt kliva upp kl 6 på morgon. jag förstår det inte. Snart ska hon väl börja äta miss i nassen också.. Så numera sover hon "bara" 9 timmar/natt. I sträck. det är jag väldans tacksam för iaf.
Jobbet igår gick bara bra. Hade som vanligt svårt att sova när jag ska jobba, så jag somnade vid 4 tiden, upp 5-45. Lite sådär lagom trött igår kan jag säga. Men väl på jobbet fick jag ny energi. Jätteroligt att träffa arb.kompisar och återse arb.platsen. Jag tycker dom verkar ha skött sig bra medan jag varit borta =) Bara hoppas jag får jobba snart igen.

Sitter i skrivande stund och väntar på att lilla ängeln ska vakna. Hon har sovit sen 12. 3 timmar o 15 min nu.. Hon tycker nog också att det är jobbigt kliva upp sådär tidigt.
Lilja har kommit på att banan är väldans gott. Hon som ratat frukten som döden tidigare. Nu älskar hon det. Superbra! Så nu kan hon få det som mellis. Hon åt välling halv sju imorse, , lite banan vid halv 11 för att det var för tidigt med grötlunch. sen gröt vid halv12. Perfekt juh! Åter igen-Tänk vad glad man kan bli över så lite..

Nu har jag hittat tapeterna jag vill ha i lillans rum. Men det blir nog ikke, för jag är alldeles för snål för att betala 700:- rullen. Tapeten är rosa med blanka rosa moln. Väldigt flickigt, men väldigt fin.
Bården på bilden kan jag dock leva utan..


Idag har larne farit o jobbat igen. Han har varit ledig i två dagar. Vilket lyx. Men veckans resterande dagar är det bara jag o liten på kvällarna. Ska fundera ut lite mys o skojjigheter.
fick just på mig ett par bysser jag inte kunnat ha på 1½ år. Stl. 36. Hur tusan kan det komma sig. Jag som har gått upp i vikt på senaste...

Nu är det klart, vi har velat fram o åter om vi ska vara med på babysimmet vi anmält oss på. Men så blev det. Så vi börjar nästa vecka. Blir spännande. Jag gissar att Lilja kommer att vara bland de äldsta små barnen i pölen..
Nä  nu måste jag väcka törnrosa därinne. 3½ timme. Nu slår hon nästan personligt rekord.

Ha d gott!

Kommentarer

Postat av: Jennie och Norah

Det verkar vara någon utvecklingsperiod dom små liven är inne i.Norah är likadan,hon vaknar 06 varje morgon.Trots att hon alltid har sovit 11 timmar varje natt så blir det "bara" 9 timmar numera.Oberäkneligt helt enkelt :)



Tack för tipset ang.flarrorna!

Hon äter för glatta livet.Men dock aldrig mer än 150ml åt gången.Hur tusan gjorde ni så Lilja började äta 250?Behöver jag säga att jag är avundsjuk?Det kan inte bli många flaskor/dag?

Postat av: ingela och jonna

ja ska mest troligt servera och vara lite överalt där de behövs :) de ska bli så kul å få nått å göra i sommar =)

Postat av: Jennie och Norah

Norah äter ofta och lite.Men ibland efter att ha slukat 140 av 160ml och vägrar att äta upp dessa sista 20ml,så kan hon efter ½ timme sluka en till flarra.Varför då inte äta 200-250ml åt gången?:)



Vi har börjat blanda välling i de flesta flaskor,och ikväll har vi bara tänkt ge välling,så hoppas att hon vill samarbeta då :)



Har Lilja börjat krypa ännu?

Postat av: Jennie och Norah

Dom fokuserar bara på en eller två utvecklingsområden.Säg att hon äter för glatta livet,då fokuserar hon på det och låter krypning eller dylikt komma i andra hand.Men var nöjd,när hon väl börjar krypa är den lugna tiden förbi :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback