* Törsiga bär..

2009-06-10 @ 20:54:41

Alltså, nu har jag varit i stan 3 dagar i rad.. Inte bara en sväng, utan nästan heela dagen. Jag som hatar att gå på stan. Det är så tråkigt! Men här hemma händer inte så mycket spännande heller, förstås. Lilja har fått sig lite kläder iaf. det är ju ett plus, hon behövde verkligen uppgradera sig garderob. Har fyndat 4 klänningar ,2 byxor, ett par shorts, 2 sockar och en tröja. Det mesta med röd prislapp faktist. Men det blir ju dyrt hursomhelst. Huvva!

Jag har just varit ute och fått skäll av grannen, hon uppskattar INTE mina gröna fingrar. Först tyckte hon att jag skulle slänga blommorna i köket. Hon påstår att hon höll på att grina när hon gick förbi. Sen tyckte hon att mina smultron såg väldigt ledsna ut..
Hmm, ok, jag medger. Jag har knappt vattnat de stackars små bären sen jag planterade om dom. Jag glömmer bort!Men bara sommaren kommer så jag blir påmind om att det är varmt och de blir törstiga. DÅ ska jag va duktig!

Lilja sover gott, andra kvällen som Larne missat att ringa och säga godnatt. Han är lite ledsen. Men hon är så trött på kvällarna efter att ha rantat på stan, så hon orkar inte sitta uppe och vänta på att pappsen ska ringa. Han jobbar som en tok, helt förståeligt att han inte hinner. Stackars.. Han gör det bra, jag skulle inte fixa att vara ifrån liten på det där sättet.

Nu är det dags att hoppa i mjukbrallerna för att inta soffläge. Greys på tv om en liten stund. Man kankse ska lyxa till det och dricka en lite öl 3,5.. Skulle vara smaskens, ännu godare om det varit 20 grader varmt..
VAR E SOMMARN?

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback