*Sommarsjuka..?

2009-06-25 @ 23:19:39

Har alla bloggare tagit semester?

Eller är det all den här underbara värmen som gör att ingen, inklusive mig, inte orkar sitta framför datorn och plinka ner några ord ?? Jag har iaf knappt suttit här de senaste dagarna. Vi har haft fullt upp med att njuta av livet som husägare. Att vakna på morgon av att lilja numera står upp i sängen, för att sen öppna altandörren och gå ut i värmen. Slippa allt bök med att packa halva bilen för att dra iväg till någon strand eller glänta som man hoppas är öde, men som i själva verket är full av både de ena o andra människorna.. Tacka vet jag våran gräsmatta!

Pool är inköpt, en liten till Lilja. Eller den är faktist stor nog för oss stora, men tanken var att den skulle vara liten, till liten.. Vi har även en sån där liten pöl också. Som är perfekt för småttingarna att sitta/ligga och plaska helt själv..
Nåja. Dom finns där, vem bryr sig om storleken?
Lilja har haft massor med kompisar som har kommit och lekt och badat, vilket innebär att jag har fått en massa kaffe-sällskap. Både gamla och nya vänner. Alla lika underbara.


Lilja, Lovis o Alvin


Lovis försöker åka snålskjuts. Vilket inte var så uppskattat..


Hunnit med att busa och umgås med grannarna. Vi grillade, spelade kubb och sen några glas rosé. Mmm

Fick ett oväntat mess på fm, en självinbjudan på bad och kaffe. Hur oväntat, men hur roligt som helst. Sånt gillar jag. Man ska inte vara blyg.. Jag är så nöjd över att få sällskap. Du/ni får komma o plaska whenever..

Tog lilla familjen till havsbadet/skeppet för att Lilja skulle få se på lite show, Sjörövar Hasse och Prinsessan Tessan. Lilja var supernöjd. Hon dansade och sjöng.


Spännande..


Det var så fint att se hur hon njöt, en underbar känsla när man ser att ens barn har roligt på riktigt. Jag var nära tårarna..
Vi var ut på stranden en sväng så att hon fick trampa runt i sanden lite. Vääldigt märkligt tyckte hon. Men hon borrade ner tårna och skrattade gott.

Det har hon gjort hela dagen. Bara skrattat. Ett riktigt litet busfrö idag. Sådär så man ser hur det glimmar till i ögonen och sen så spurtar hon iväg med tungan lite snirkigt i mungipan.. Hon är för söt..
MITT LILLA SOCKER!

En lång dag för en liten tjej med andra ord. Väl hemma på gården igen så sov hon så gott i vagnen. Jag blev sådär poppis när jag var tvungen att väcka henne för hon sovit nog länge..


Tröttmössan

Avslutar med en dansande liten tösabit..





Kommentarer

Postat av: Jenni och Novis

Tack för en trevlig dag! Nu sa vi åka och investera en liten pöl... :) Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback