*Förlossning..?

2009-06-17 @ 22:38:18

VARNING för ett äkta hej-jag-är-småbarnsfärälder-inlägg!

Jaja, jag vet Ancha, jag är värdelös på att uppdatera! Dagarna springer förbi och jag har inte hunnit. Eller så ids jag inte.

-Jenny, vad har du gjort ikväll då?
Hmm, jag har sett på en förlossning, typ. Stackars liten har aldrig haft problem med magen. Men attans ikväll alltså. Hon låg och kämpade i 20 min. Då satte jag henne i plurret med förhoppning om att magen ska mjukas upp eller nåt. Efter 15 min var det dags för nästa omgång. Upp på skötbordet igen. ca 20 minuter senare av kryst och skrik så gav jag henne ett micro. Lillan blev först röd, sen blå och när hela kroppen började bli lila och hon skakade och skrek rakt ut kom äntligen "det" ut. Jag är imponerad! Det där måste ha varit värre än min förlossning. Vad hemskt att se henne ha så ont. Usch då.
Mindes en gång när lilla fröken Elina var pytteliten och hade problem med magen. Vi (jag o hennes mor) kämpade med att massera magen och dittan o duttan. Inget resultat. Senare på kvällen/natten ringde mamman och berättade att äntligen hade den lilla fått sköta magen.. Tänk vad löjligt va?! Sånt som gör oss mammor stolta ibland! Märkligt..
Tänk att jag blev en sån..

Annars har lilleman Rasmus blivit ett helt år idag. Nu är han stora killen! Liljas tur snart, kan inte fatta det. Det var ju igår jag o syrran tog kort på våra höggravida magar.

(tänkte lägga in bilden på magarna här, men nu har tydligen våran hårddisk kejkat igen, så jag lägger in den senare)

Så, tror du att du kan dansa?
Nä, verkligen inte. Men programmet har börjat om idag, så jag är bänkad framför tv:n.

Nu ska jag ta min snoriga näsa, min onda rygg och min pulserande skalle slänga mig i soffan igen..
På återseende!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback