*Fler barn..?

2009-06-03 @ 11:41:32

Igår kom det upp på tal igen...
Fler barn eller inte? Är det till barnets för eller nackdel att vara ensambarn? Jag tycker det finns flera bra argument för båda sidorna. Själv tror jag att barn har ett bra utbyte av syskon, på många sätt. Men till vilket pris? Jag vill verkligen inte vara gravid igen. Vill inte riskera att få likadana 9 månader som sist.

Jag har kommit till ro med att vi inte ska ha fler barn. Det känns bra och jag är nöjd med beslutet. Jag planerar för framtiden för våran lilla familj. Enkelt att resa eller hitta på små äventyr med ett barn. Jag kommer säkert, lite längre fram, önska ett barn till. Ni vet den där perioden när liten har blivit stor och man saknar bebistiden.. Jag antar att även jag kommer drabbas av den sjukan. men isåfall får vi ta det då.

Gjorde ett litet test på f.b, där resultatet blev att jag skulle ha 3 döttrar.. Jo, eller hur! Usch, vilket jobb. Tänk er 3 tonårsdöttrar. Fifan. Nä, Lilja får fint vara ensam. Vi har så många andra barn att leka med och låna hem om det skulle behövas.

Jag kan skaffa en katt istället när det börjar kännas...

Kommentarer

Postat av: Ancha

haha ja du är rolig du med dina funderingar =)

Och om de blir en till bulle i ugnen så tror jag att den graviditeten kommer var mycket enklare och sen så tycker jag att den andra grav gick så mycket fortare oxå =)

Man är liksom medveten om hur det känns och vad som komma skall =)



Det där fixar du hur det än blir =)

Puss, nu ska jag hämta musse på dagis.

Postat av: ingela och Jonna

jaha men så skönt å kunna va hemma längre! sj har Lm skrivit över 70dagar på mig sen börjar ja ju jobba och efter de får vi ta de då.

alltså de där me fler barn kan ja hålla me dig om, vist ja hade nog en ganska lindrig graviditet om man skulle gämföra me dig, men jag är mest rädd för förlossningen igen, så på sätt och vis känner ja nog som dig, men nog är jag bebis sjuk redan nu alltid, men då kommer den där skräk känslan jag fick på BB och då försvinner nog beby sjukan rätt snabbt igen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback