*Vuxen eller inte vuxen..

2009-07-06 @ 21:59:17

26 år imorgon..
Gudarna ska veta att mycket har mina ögon sett  och ännu mer har mina öron hört. Imorgon är jag ingen ungdom längre. Då ska jag vara vuxen. Men vad är det som gör en till vuxen?
Jag har fästman, barn, hus och lån på banken. Jag har älskat och blivit sårad. Jag har varit med när mina nära och kära har kommit till jorden, jag har även varit med att begrava nära och kära. Jag har rest och jag har hittat ett hem..
Men sen då..?
jag känner mig inte mer vuxen för att jag har allt det där. Jag känner mig inte en dag äldre än när jag fyllde 20.
Visst, jag är en hel del erfarenheter rikare. Jag har lärt mig att lita på min intuition och jag vet att hjärtat leder mig på rätt väg. Jag vet också var mina gränser går, jag vet när humöret tryter. Jag vet också hur jag kan vända på allt det tråkiga.
Jag vet vad jag vill.
"Man är så gammal som man känner sig" sägs det. Ligger det äkta sanning i det?
Är vuxen inte vad gjort i sitt liv, vad man vet eller vad man kan? Är vuxen hur man känner sig i sinnet?

Kanske vaknar jag den dagen när mitt första barnbarn föds och då börjar inse att jag är vuxen? Spännande, men vuxen eller inte vuxen idag/imorgon, det får tiden utvisa.



Morgondagen 7 juli, innebär även att vi varit förlovade i 4 år. Vilket i sin tur innebär att vi snart varit tillsammans i 5.
År fyllda av massvis med tårar och massvis med skratt. Jag har hittat någon att älska och hata, skratta med och diskutera med. Någon som förstår mig genom en blick och någon som kan ta ner mig på jorden när jag blir för ivrig.

Min älskling, jag älskar dig så det värker i hjärtat!

Kommentarer

Postat av: Ewe

Grattis på födelsedagen och förlovningsdagen!! =)



Många kramar :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback