*Som vanligt.. värdelös på att skriva nåt..

2009-07-17 @ 18:51:17

Ja, som sagt, det är illa på bloggfronten för min del. Har tappat orken och intresset. Men jag tänkte försöka lite idag ändå.
Har spenderat en stund på stan idag, tänkte att liten skulle sova vagnen. Men, hon är ju så nyfiken så icket! Klockan är nu 18:30 och hon har inte sovit nåt sen 11 på förmiddan. Ni kan ju tänka er hur trött hon är. Hon har bara grinat senaste 30-40 minuterna av ren utmattning. Så jag har faktist bäddat ner henne nu. 1½ timme för tidigt. Om hon somnar nu så hoppas jag innerligt att hon ändå sover hela natten och inte vaknar kl 4 för att göra morgon. Det kan bli tungt! Men hon skulle verkligen inte palla att vara vaken längre nu och låta henne snabbvila 15 min är bara grymt. Så tjohoo, kan bli en spännande natt!

klippte av mig burret igår. Blev less, som vanligt. Varmt och klibbigt med långt hår. Så nu är det kort och mörkbrunt. Precis som det ska vara. Nu ser jag ut som mig själv igen!

Liten lär sig något nytt varje dag nu. Jag skulle gissa att hon kommer att springa maraton nästa vecka, om utvecklingen fortsätter i samma speed-fart som hittils. Det är en rolig tid nu.
mest går hon omkring och sjunger på "rap das armas", hennes nuvarande favoritlåt. Man kan nästan urskilja melodin. Helt galet! Sen dansar hon, hon dansar så hon blir yr. Om hon sitter på golvet så rör sig benen åt ett håll, armarna åt det andra och huvudet i någon typ ab head-bang. Alla rörelser i olika takt. Det ser lite ut som ett ep anfall.. eller nåt. Roligt som fasen är det att titta på iaf.
För er som inte hört den underbart (inte) bra låten så kommer den här..



Ja, precis, den är inte en höjdare. Men Lilja tycker om den så här spelas den för fullt jämt som oftast.

Till veckan kommer syster med familj hem. Jag längtar så jag håller på att gå i bitar. Lilla Dahlia blir stora tjejjen, 1 år. Så det blir kalas.
Dansar o ler nästa helg. Jag/vi ska ut på lördagen. Oj, så mysigt. Förra året var jag en valross den här helgen med drygt en vecka till beräknat utskjut av Lilja. Det var liite jobbigt att festivala. jag "partade" till någon gång på morgon. Men envis som man är så nöjde jag mig inte med det. Var och vaggade fram på lulekalaset också. BB-väskan i bilen och ett ifall-vattnet-skulle-gå-skydd på sätet. Det var jobbigt, för då hade jag sammandragningar var 5e minut. Det gick väldigt långsamt för mig att ta mig fram.. Men i år är jag dryga 20 kilo lättare. Så jag tror att jag kan ha roligt! För att itne tala om all mat! Mumma!

Jag har ju lovat länge nu att jag ska lägga in lite bilder. Så här kommer ett fåtal..



Trötter ligger och ser disney..



Lilja är rädd om sina tänder och använder plackers..


Bad i Pite älv..


Hittade en djungel i mormors trädgård..


Bus med pappa..


Ja, det blev bara bilder på liten. Men det är väl dom bilderna som är intressanta antar jag =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback