*Barnkärlek...

2009-07-05 @ 18:18:03

Efter att ha suttit inne i två dagar så var Lilja lite lagomt rastlös. Inte har hon fått vara ute och bada eller springa naken på gräset. Nä, den här jäkla kylan alltså. Favoritgrannen Nisse har haft besök hela helgen och inte haft tid att leka heller. Men idag är det liite mildare, så vi klädde på oss och gick ut en stund. Lilja blev glad bara vi kom ut på altanen. Så jag längde på henne hjälmen och parkerade henne i nya cykelvagnen. Tog ett varv runt kvarteret. Det gick förvånadsvärt bra, hon glömde genast bort att hjälmen var obehaglig när vi började rulla. Det där kommer nog att gå fint fint.

Lilja fick traska med gåvagnen medan jag skulle vattna blommorna. Men då fick Nisse (grannpojken) syn på Lilja och kom utspringande, skrattade och tjoade, han hade inte ens tid att ta på sig skorna. Så jag tror att längtan sinsemellan var ömsesidig. Lilja bara skrattade och kraxade, sådär som hon gör när något är extra roligt!
Så medans dom lekte fick jag tid att rensa lite i min smultron/jordgubbe-rabatt. Mycket behövligt, fast den behöver en ordentlig genomgång nån dag.. När jag ids..

Hoppas bara vi får lämna tillbaka cykelstolen imorgon. Skulle ha gjort det i lördags, men vi hann inte. Annars har jag en perfekt alldeles ny cykelstol till salu, paketpris med röd hjälm =)

Ska försöka ta en lite längre tur med cykeln imorgon, hälsa på morfar o mormor C. kanske..
Av någon konstig anledning så fick Lilja massa energi av att vara ute en stund. Så jag måste försöka roa henne de sista 2 timmarna innan läggdags. Fast, just nu sitter hon bakom mig och kastar boll med väggen. Sötisen..

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback