*Oral fixering?

2009-01-16 @ 19:18:07

Man har ju hört om katter/hundar som blir tagna från sin mamma för tidigt, att dom ofta snuttar på saker och ting. Som ett substitut för mammas tisse. Jag slutade amma när Lilja var 4 veckor gammal. Hon är väldigt snuttig utav sig. Suger på det mesta som finns tillgängligt. Nappar, fingrar, filtar, nallar och tår. Hon är väldigt sugen på sin högra stortå. Redan på BB sa personalen att hon var väldigt snuttig. Hon ville hela tiden ha tissen/napp. (bl.a.därför jag fick mjölkstockning)
Tanken som slår mig är ju då.. Är detta mitt fel? Att jämföra Lilja med en katt känna lite galet. Men OM hon var en katt som snuttade på allt, hade många sagt att det nog beror på att hon inte fått dia nog länge som liten...
Hmm. Tål att funderas på.

Kommentarer

Postat av: ingela och Jonna

dom flesta barn är nog så och ska snutta och ha allt i munnen, jonna är också så, är de inte tårna så är de nappen, eller bröstet mitt, eller tummen eller nått annat hon hittar.

Allt ska in i munnen, nu har hon kommit på att hon kan suga på min underläpp, hon sliter till sig mitt ansikte och så pussas hon (med öppen munn så klart) sen mitt i allt tar hon tag och dum suger på underläppen haha ser jätte knäppt ut

Postat av: Sandra och Lovis

Njaa.. jag tror inte att din teori stämmer....

med tankepå att jag ammade Lovis JÄMT de första månaderna, och inte vill hon snutta mindre för det idag!

Hon skulle hemskt gärna se att jag hade bröna hängades framme konstant så hon fick slita tag och ta sig en sup med jämna mellanrum.

Detvar då en otoligt söt bild på Lilja och hennes tår iaf!! =)

Postat av: Monica

Anton snuttar o har sig också väldigt mkt, o jag slutade faktiskt också amma tidigt, efter drygt 3 veckor.. Men jag tror dom flesta är väldigt snuttiga av sig ändå. Dom små liven :)



Hon är ju bara för söt lillan! Herregud, man vill ju bara nypa i kinden ;)

Postat av: Sandra och Lovis

jo, vi var ihortlax, de har ju över 30 grader i vattnet nu, så det är riktigt skönt faktiskt! =)

har ni tänkt fara och bada med Lilja ngn gång?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback