*Nytt år, morgonhurtig och bäs..

2009-01-03 @ 10:41:56

2009!
Usch vad tiden springer förbi, jag hänger inte riktigt med.. Jag tycker det nyss var det stora "häftiga" millenieskiftet.
Den festen tillbringade jag i Arvidsjaur. Alldeles för mycket att dricka och självlysande stjärnor  i taket, ingen bra kombination.
Detta år firades tillsammans med goda vänner hos Lena och Robin. Ja, och lilla Alvin förstås, ca. en månad gammal. Liljas framtida pojkvän/experiment.
Liten har varit lite tjorvig med maten på senaste, äter ca 90ml åt gången istället för tidigare 200. Hon är alldeles för nyfiken på vad som händer runtom.
Vi skulle sova hos L o R nyårs. Eftersom lillan inte ville sova eller äta med allt folk runtom så la jag mig med henne i våran säng. SOM det var mysigt. Hon låg tätt emot mig och åt sin välling, sen gosade hon in sig så nära hon bara kom och somnade med en gång. Jag ville inte gå därifrån. Sånt lyx är väldigt sällsynt numera. Men men, klockan var 22:30 och var ju som tvungen att kliva upp för att invänta det nya året. Lena kämpade med att få lilla Alvin att sova, 23:55 kom hon ut ur sovrummet. Vilken tajming! Lite champagne o cigarr o titta på fyrverkerierna.. Lika mysigt varje år.
Lillan sov igenom all uppståndelse, trots att dom smällde raketer precis bakom fönstret där hon låg o sov..




Dagen har börjat effektivt. Liten vaknade klockan 9, som vanligt. Åt sina 90 ml och har sedan lekt för fullt. Nu når hon ner med fötterna på golvet när hon sitter i gåstolen. Så 2-3 veckor till så är det nog full fart här i huset. Måste bara köpa halksockar först =)
Har hunnit med att plocka huset på tvätt, trots att jag gjorde det igårkväll. jag förstår inte, ibland tror jag att vi är 6 pers som bor här. Hur mycket tvätt som helst. Har plockat o donat. Nu väntar jag på att tvättmaskin o diskmaskin ska bli klar så jag får göra det. Jag har tillomed kokat kaffe till mig själv! Larne sover och Lilja sover.
vad ska man hitta på nu då? Kanske njuta av lugnet och krypa upp i soffan med en kaffekopp. Hmm, lät inte alls dumt.




Ooo, det är spännande nu! Snart, eller kankse nu. Kanske att Liljas nya kompis har kikat fam i stora världen.. Jag döör vad spännande!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback