*Måndagsfunderingar..

2009-01-19 @ 17:00:54

Har suttit och läst igenom en massa bloggar. Den röda tråden är såklart barn. Föräldrar som skriver om sitt liv, blöjbyten, kräk och vikt. Ja ni vet. Precis som min.
Ett nytt fenomen verkar ha blossat upp i bloggdjungeln. Helt plötsligt får man inte skriva vad man vill, tänka vad man vill eller ens må så bra som man vill utan att någon ska försöka lägga krokben. Var kommer dessa negativa människor ifrån som helt plötsligt smyger runt bland olika sidor. Senaste "offret" verkar vara Emmeli. Jag känner en tjej som blev less och fick göra en ny blogg, bara för att vissa läsare tydligen tog allt hon skrev personligt och var tvungen att tracka ner.
Tråkigt sånt där. Grön av avund.. Varför är det inte så på riktigt? Då kunde man se i ansiktet på vem som är såå avis =)
Skämt åsido.
Jag har själv inte fått negativa kommentarer om min blogg. Då vet jag inte om jag inte skriver nog positivt (för bättre liv än mitt kan man inte ha) eller att jag bara har för få läsare. Vilka är ni egentligen? Syrran, men vem mer =)

Imorgon ska vi kanske fara o bada med lillan. OM jag kan hitta nån bikini att slänga över ica-kassarna, även kallade bröst. Vet inte om jag kan ha nån numera. Får väl dra på mig en stor tröja o långkalsonger. Skulle va nåt för sports illustrated!

Vi har faktist varit på stan en sväng idag. Det är länge mellan gångerna. Har varit på försäkringskassan. Väl förberedd för en massa tjafs o tårar för att jag inte fattar vad hon menar o tvärtom. Men icke. En jättegullig kvinna på andra sidan skrivbordet. Så nu tar jag ut mammapengar 25 dar/mån, och kan jobba resterande dagar. Låter inte mycket, men lite extra sedlar blir det. OM jag nu får jobba! Jag tror jag har historiens lägsta mammapeng. Tycker mig bara höra högre belopp än jag får. Men då har jag inte haft ett fast arbete heller. Nåja. Det är inte meningen man ska bli rik när man blir mamma.

Åter till badet.. Jag har funderat fram o åter HUR man rent praktist bär sig åt efter barnsimmet. Alltså, i duschen, med bebisarna. Ska man duscha med dom? Jag har adrig gjort det med Lilja, tror inte jag skulle fixa det. Eller torkar man sig direkt efter badet o åker hem för att göra sig klar där?
Stora funderingar, jag vet =) Men jag har faktist tänkt på det där länge nu. Måste nog iväg o spionera innan vi far dit så jag vet hur man ska betee sig =)


Nu ska jag sätta igång med pot. gratängen.. Ut ur plasten o in i ugnen. Min typ av matlagning. Ja är kung i köket idag!

Kommentarer

Postat av: Anna

Tja!Ja usch för negativa människor,såna som bara inte kan låta bli att skriva något plumpt i någons gb.FY fan! Jag har pepparpeppar klarat mig. Blev dock påhoppad en gång på familjeliv (av en i min sambos bekantskapskrets) så jag blev tvungen att byta nick.Kram

Postat av: Hanna

Jag är en regelbunden läsare av din blogg, fastän man inte är inne i mamma-livet så är det trevligt att läsa om det. Du vet ju hur min livmoder har cravings :) Kram!

Postat av: Monika och Rasmus och resten av gänget!

....hmm....det är faktiskt torsdag idag!

Postat av: Sandra och Lovis

hallå!

Var ni och badade?

Kan vi inte styra upp och fara tillsammans ngn dag i hortlax med Monika och "gänget"?

Brukar Larne också spela krigsspel eller?

Fasen... jag ska börja spela.. typ.... The sims eller ngt..

som hämnd! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback