*Kräk dag..

2009-01-31 @ 18:23:31

Dagen började med en härlig sovmorgon för min del. Slängde lillan i vagnen och gick för att hämta Erica o skrutten. Sen har vi varit ut på en härlig långprommis i solen. Mycket behövligt.

Har gjort ett nytt försök med att ge lillan varnlig mat. Men så fort hon får lite i sig så kräks hon. Mängder. Hon tycker verkligen att det är skitäckligt. Ersättning, gröt o dessert går bra, men icket mat.

Efter hon sovit iddag i sängen går jag in för att ta upp henne. Då har hon kräkts ner hela sängen. Blött överallt! Så nu är hela hennes säng i tvättmaskinen.

Köpte välling idag. Mild välling från 6 mån. Tidigare har hon fått ersättning. Den nya är liite tjockare i konsistens och lite fylligare i saken. ICKET! Lilja vägrade i sten. Som tur var hade jag kvar lite av ersättningen och blandade 50/50, det gick lite bättre, men fortfarande inte poppis. Får väl se hur det går ikväll då. Blir spännande.



senare...

Jag trodde det gick bra den här gången med vällingen. Hon åt och allt var frid och fröjd. Tills spyan stod som en fontän över hela rummet. Lila i ansiktet och får ingen luft. PANIK! När hon sen får tillbaka andan är stackars liten alldeles blekgul i ansiktet. JAg tror hon blev lite rädd själv, för hon satt helt spak och goade. LÄNGE.

Så nu vet jag inte om vällingen är för stark eller hon hon helt enkelt är sjuk.. Återstår att se..

Kommentarer

Postat av: ingela och jonna

hmm du de låter misstänkt de där...precis så hade jonna de i början av magsjukan...hur är hennes bajs? prata med bvc å hör va dom tycker...Anti stan? hmmm nog kan vi träffas på en hemmaplan om de känns bättre :) jonna har inte kräkts nått på hela dagen så kanske kanske kanske....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback