*Förkyld, babybad och whiskey..

2009-01-23 @ 11:29:09

Veckan har inte direkt rusat fram kan jag då säga. Började veckan med att bli förkyld. Huvudvärk, snorig, ont i halsen och till råga på allt så kom mensen som jag trodde jag hade tappat. Väldigt trist! Så jag satt på bassängkanten medan Lilja tog sitt första dopp på badhuset. Jag som hade sett fram emot det där. Men nästa gång..
Klockan var närmare 3, när vi kom oss i badet och Lilja hade sovit ca 15 minuter sen morgon. Behöver jag säga att hon var alldeles för trött för att uppskatta badet?
Ska göra ett nytt försök snart igen, men då ska hon ha sovit ordentligt före.
Kanske vi får med oss lite fler kompisar då. 
Rasmus?Lovis?Norah? Jonna? 
 
Resten av veckan har jag mest legat på soffan och hostat och snörvlat. Lillan har en ängels tålamod som tar att mamma inte är så sugen på att leka. Hon har roat sig själv istället. Igår låg hon på golvet och lekte. Helt plötsligt är det bara tyst. Då har hon somnat mitt i leken. Hur söt som helst. Mitt bland alla leksaker. Min lilla gullunge!

Idag är vi barnlediga. Ska fara med Lilja till grundvik, där mormor och moster ska ta hand om min ängel. Det går säkert hur bra som helst. Som vanligt.
Först blir det after work på stat sen blir det surr och lite öl hos Linda. Jag har bestämt mig för att köpa öl 3,5. Eftersom jag inte riktigt lärt mig dricka ännu är det bäst att hålla sig till litte lättare drycker. Å andra sidan kankse det är en ordentlig whiskey jag skulle behöva för att driva ut förkylningen.

Nää nu ska liten gå och vila lite, vi ska äta lunch och sen blir det en efterlängtad dusch.

Trevlig helg på er alla!

Kommentarer

Postat av: Jennie och Norah

Vi är grymt sugna på att följa och bada!

Måste bara hitta en bikini till mina taxöron först,vilket inte verkar vara det enklaste...:/

Postat av: ingela och Jonna

hihi Jo vi sitter och kämpar med bloggen nu, än är den inte klar :) hiih...bloken jag tror jag menade är nog yolandas egen berättelse...den är inte bra direkt utan jag läser den mer för att den har vart så omtalad för några år sedan....de är en grym bok som jag inte kan rekomendera för nån som inte är stark nog i psyket...de är den enda boken jag inte klarar av att sträckläsa...men google namnet och läs


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback