*Naken gubbe i trädgården..

2009-02-08 @ 16:26:53

Efter fredagens bravader har här inte hänt så mycket. Jag o lillan har legat o dekat i soffan under massa filtar. Kallt som fasen  huset. En sisådär 18grader. Mysigt va?!
På tisdag får vi värmepumpen installerad. Skönt. SOM jag längtar. Är less på att ha skoteroverall inomhus.

Är även less på all jävla snö! Kan det inte bara sluta. Jag tittar på den stackars nakna lilla gubben i trädgården. Ja, han som står och håller i soluret. Han ser kall ut. Jag tycker synd om honom. Imorse stod snön upp till pillevinken. Nu har han snön under armarna. Tur att han håller upp dom, så inte händerna blir kalla.
Jag måste nog döpa han till nåt, stackars liten. Står där, året runt och bär på det tunga uret.
Visst förtjänar han ett namn...
Men vad?


Lilja har jusst vräkt i sig gröt. Hon har blivit jätteduktigt på att äta. Hur kul som helst att se att hon verkligen tycker om det. Men vanlig mat går fortfarande inte. Det kommer väl så småningom.

Nää nu är det lite mys med liten på schemat.

Över å Ut!

Kommentarer

Postat av: ingela och jonna

haha ja rubriken får en värkligen att bli nyfiken på ditt inlägg hehe


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback