*Skitbra?

2009-08-31 @ 20:30:26


Nu har vi äntligen köpt färg som vi kan splatta upp på liljas vägg. ÄNTLIGEN! Har velat fram och tillbaka i flera månader. Jag vill inte ha ett typiskt flick rum, dvs. rosa. Eftersom att det mest troligt ska bli data/gäst-rum senare, så skulle det vara bekvämt om man slapp måla om ännu en gång. Något neutralt som funkar senare också. Men som alltid när jag bestämt mig för något så går det åt skogen..

Först och främst är vi fattiga och snåla, så vi bestämde oss för att köpa färg på ö&b. Val av färg var bestämt till lila och beige.
Skitbra! Kan man ju tycka..
Men när vi kom dit så finns det inte ens lila. Så jag valde en grön färg istället.
Skitbra! Kan man ju tycka..
Förutom att den beiga såg väldigt grön aktig ut, var lite lur om att det var fel etikett på burken. Så jag ändrade mig snabbt till färgen vanilj. Resultatet skulle alltså bli grönt på "stora" väggen och vaniljvit på de andra.
Skitbra! Kan man ju tycka..
Tills jag insåg att jag sett fel på den gröna, så den jag tittat på var helt fel färg. Då valde jag snabbt en annan färg som fondvägg. En väldigt fin ***.. Nu skulle resultatet bli *** som fondvägg och vanilj de andra.
Skitbra! Kan man ju tycka..
När vi stod i kassa för att betala insåg jag vad jobbigt det blir när man ska byta färg i hörnen. Så Larne fick snabbt som attan springa och byta vaniljen till en till burk av ***. SÅ hela rummet blir en och samma färg.
Skitbra!? Ja, det får vi väl se..

Om ni nu är nyfiken på vilken färg *** är, så får ni vackert vänta.... Thihi!


Kommentarer

Postat av: Malla

Haha, blev det bra då? (om ni hunnit måla det alltså)

Vi köpte vitfärg på ÖB till nå lister men den var kass, hoppas den ni valde är bättre!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback