*Ack o ve..

2009-08-02 @ 22:11:58

Äntligen har ajg fått träffa frugan (erica). Hon har varit borta i vad som känns som hela sommaren. Hon har flängt runt i vårat avlånga land och gottat sig. Liite avis är jag ändå.
Men idag har vi varit där, fikat och druckit kaffe och tagit hand om våra barn som inte sovit alls. Men trevlig trevligt.

Imorgon tänkte vi bege oss till en strand någonstans. jag är faktist gode less på våran bakgård. Om än jag tycker det är skönt att ha allting (toa, kök osv) nära, så kan det vara mojsigt med lite annat att vila ögonen på.

Lilla damen går mer och mer för var dag som går. Hon blir tuffare och tuffare. Det är lika roligt varje gång. Det bästa är att hon själv ser så stolt ut när hon vacklat fram och dunsat ner på rumpen.. Sötsockret mitt!

För övrigt så känns livet lite vemodigt. Börja oroa mig för att börja om att jobba, eller rättare sagt inte jobba. Med tanke på att jag är arb.lös. Så det blir väl att söka sig till att sitta bakom någon kassaapparat på nåt trevligt ica eller så. Lilja ska ju även börja dagis=ångest. jag vill inte att någon annan ska ta hand om min lilla ängel. Jag vill överhuvudtaget inte ha henne på ett dagis, inget stort iaf. Jag önskar helst av allt att hon får gå hos en dagmamma/pappa. Men som det ser ut idag, så har ingen råd att vara dagmamma. Jag förstår att de flesta mammor/pappor har lite ångest över det, det har jag också och vill inte heller ändra mig.

På grund av brist på jobb för oss båda, vi blir arb.lösa bägge två till hösten. Så har vi börjat leka med idén att flytta söderöver, mest troligt jönköping. Fastän jag förstår att det finns bättre chanser för jobb för oss båda så har jag sååå svårt att fundera på allvar över flytt. Jag kan inte tänka mig att bo mer än en hlvtimme bort från min familj. Min telefonräkning skulle bli skyhög bara av samtal till familjen. Jag tror att jag har under 26 år, varit ifrån mamma som mest en vecka. Hur ska det då gå om jag inte får träffa henne på flera månader. Jag skulle förmodligen krypa ihop i ett hörn någonstans och strejka livet.. 
Men OM vi nu måste flytta, så känns jönköping som ett bra alternativ. Vi ska dit en sväng nu under semestern för att kolla läget lite granna. Kanske blir jag kär eler så blir det tvärt nej. Det får tiden utvisa. Fram till dess kommer jag fortsätta ha ångest över eventuell flytt. Men just nu, nu ska jag krypa ner i soffan med bis och dricka en kall öl..


...så det så...

Kommentarer

Postat av: Ancha

Nu har du nog talat i nattmössan tror jag...flytt??

haha nej då jenny de händer inte..

Puss på er


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback