*Söndag=godisdag..

2009-04-26 @ 21:15:35

Ännu en söndag till fullo, snart. Har som vanligt varit på Ekbergs, utan några rekord idag. Promenerat i solen, hela familjen. Mysigt, för det händer inte ofta att jag får med Larne på prommis. Sen har jag faktist tagit tag i kaoset här hemma. Städat o tvättat. (Duktigt flicka!)
Lilja har varit grinig hela kvällen. Hon vägrade äta sin middag, ris o kycklinggryta. Hon satt o sneglade på grötpaketet som står framme. Så jag gjorde en portion, och hon åt. Men inte utan protester. Mellan varje tugga så grinade hon, tårarna sprutade och läppen putades. Inget ville hon göra heller. En mindre bra dag för henne med andra ord. jag gissar att det är tandraden som är på väg upp som spökar, så jag hivade i henne lite alvedon. Sen klädde vi på oss och gick på en kvällsprommis, forfarande i solen. Jag tänkte gå ner på ica och köpa karra, men var 20 min sen. Så vi fick fint knata in till stan. Detta godis alltså, värre än cigg. Jag hade aldrig gått in till stan för att köpa cigg, då hade jag hellre väntat tills larne kommit hem. Men godis måste man ju ha! Tragiskt nog hade dom inte färskt lösviktsgodis på 10-12. Så jag är fortfarande sugen, men vill inte äta det jag har.. Problem, eller hur?!
Lilja blev glad av prommisen iaf.



Idag känns livet precis som det ska. Solen skiner, gräset är framme, fåglarna kvittrar och jag har sommarskor på fötterna. Underbart.

Imorgon är det sista babysimmet, tror jag. Jag ska som vanligt sitta på kanten. Inte för att jag vill va en gnällkärring. Men nu har jag haft mens i 6 veckor! Hello! Jag är så fruktansvärt less att jag skulle kunna slita ut hela maskineriet själv. Åh så skönt det skulle vara att slippa... Huga!
Ska på cellprov på ons. har inte blödningarna avtagit tills dess måste jag boka om, igen. 3 gånger har jag fått boka om då. Men jag ska nog in och kolla ändå. min bm ska nog skicka en remiss till min läkare så han får kolla varför jag blöder så mycket/länge. Antingen är det bara p-pillrena som spökar, eller så är det större cystor som spricker, jag har haft så ont i magen. Eller, så är det nåt med tumören att göra. Man vet inte så noga på en skrotbil..
Ska på ny röntgen om ca 3 veckor. lir spännande att se om något hänt sen sist. Senaste kollen hade inget förändrats, den hade varken krymt eller växt, trots medicin. Nackdelen är att jag måste in och lämna massa prover, både på vårdcentralen och på gyn innan. Jag är helt värdelös på att komma ihåg sånt. Innan hela historien började så var jag livrädd för sprutor, nu har jag blivit van och det känns inte så farligt längre. Det beror p förståss, när dom börjar sno 3-4 rör blod, då blir jag nervös. Jag hatar det sugande, slurpande ljudet när blodet forsar in i det lilla röret. Bläch! Ooo, jag ryser bara jag tänker på det. Efteråt brukar jag alltid ha stora bläffor med blåmärken i armvecken, inte så häftigt faktist!

En j'kla massa svammel har jag lyckats kludda ner. Inget vettigt sagt, som vanligt.  Så istället ska jag ta min stackars godisskål och bädda ner mig för att se några avsnitt av The hills..

yupp!

Kommentarer

Postat av: ingela och Jonna

ja alltså hon har haft sina sovruteiner på sniskan ett tag nu....kanske är de som du säger att hon just insett att hon inte sitter ihop me mig och därför blir extra klängig och gnällig, för hon är de hela dagen.

ja jag önskade att de hade gått å ha henne i sitt rum men de är ju en bit bort i hallen så ja skulle nog inte höra om hon vaknade tyvärr...vi har ju en barnvakt men den vill inte alltid funka så ja kan lita på den.

men kanske skulle man kunna testa en natt å se hur de skulle gå...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback