*Påskskinka, nr 2 och socksockar..

2009-04-11 @ 20:46:11

Är det bara våran familj som äter skinka till påsk? Det är lika självkart för oss som julskinkan. Men många blir förvånade över våran tradition.. Konstigt. Jag har som trott att det ska vara så =)

Hur som haver, påskskinka har ätits. Fredag och lördag. Jag stal med mig några skivor hem från mamma så jag kunde äta hårdbrömackor med skinka till frukost/lunch idag. Oj oj, kan inte bli så mycket bättre än så.

Idag har jag o liten varit hos bästa "lill-moster" och Erik på påskmiddag.
Lilja var trött och hungrig, så hon var inte på sitt bästa humör. hon satt o skruvade sig och beklagade sig för herrskapet. Ni vet, bara så att dom inte skulle kunna missa att hon ville ha mat och sen sova.
Tur hon är världens snällaste lilla barn. Hon sov senast/vaknade kl 15. Så det var ju inte konstigt att hon var trött kl 18. Vi gick hem en timme senare, då sov hon ca 10 min i vagnen. Men inte räcker det.
Så hon gick på toa (japp, hon gjorde nr 2 på toa) och hoppade i jamasen redan klockan 20. Jag tänkte att det kan ju vara värt att prova, eftersom hon inte riktigt sovit på 5 timmar. I vanliga fall gör hon natt natt kl 21.
Hon har legat o jollrat o muttrat där inne ett tag, så jag gav henne en till flaska på 100ml nyss. Nu är det tyst. Så jag tror hon sover. Så nu kan jag nästan räkna med ett storkalas inatt, hon har smällt i sig 300ml innan hon somnat. Blir intressant att se.

Det här med att vara ensam skrämmer mig lite. Det skrämmer mig just för att det gick väldigt snabbt att vänja sig. Missförstå mig inte, jag saknar Larne massor, och längtar så det gör ont. Men samtidigt är det skönt på nåt sätt. Bara sig själv o lillan att ta hänsyn till. Vi kan göra vad vi vill o när vi vill, utan att någon väntar där hemma. Hmm mycket märkligt. Men det ska bli såå skönt att ha min bis i närheten igen..
Sängen är väldigt stor och tom på nätterna. Sen finns ingen där som värmer mina socksockbeklädda fötter heller...
Saknar dig älskling!

Nu när liten har däckat ska jag bädda ner mig i mitt rosa rum och se lite one tree hill. SOM det är spännande nu..

Kommentarer

Postat av: an

Postat av: Ancha

Ja inte saknar man tiden när barnen vaknade natt el tidigt på morgonen å hade kalasat i blöjan.

Ja menar finns trevligare saker att göra dom tiderna =)

Va ni är duktiga på att va ensam, det behöver du ibland :-)

Kram på er


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback