*För långt inlägg för att hitta på en bra rubrik..

2009-04-02 @ 23:15:05

Börjar dagens inlägg med att säga grattis till min bis.
Tänka sig, att jag som bara är 19 (känns det som) delar liv med en farbror som dig!
 31 år idag! Gulle dä!


Nu, äntligen ska jag ägna lite tid åt min blogg. Har ni saknat mig? Jag börjar bli helt värdelös på att uppdatera. Jag känner inte att jag har så mycket att skriva, inget intressant eller ointressant att dela med mig av.
Men jag ska göra ett försök. Veckan har bara rusat iväg, vet inte alls var dagarna har tagit vägen.
Nu är det helt plötsligt helg igen, ja imorgon då.

Måndag vare babysim igen. Jag satt och tittade på eftersom jag hade sällskap av den röda vännen.
Men Lilja o pappsen plaskade på bra.





Tisdag for vi till Arjeplog. Grabbarna satte igång att jobba innan vi fått in väskorna i stugan.
Jag, Lena å kidsen gick ner till hatten för att äta lite lunch. Resten av dagen mös vi bara med de små liven. Medan de små sov sött i sina vagnar satt vi stora i varsin massagestol och njöt. En sån där som masserar hela kroppen och benen. SOM jag vill ah en sån hemma.
När luren var över hade vi hela SPA:t för oss själva. Så vi ville hoppa i jacuzzin, men aj aj, det var varmt. Jag fixade knappt att stiga ner med ena foten. Så icket att vi skulle dra ner ungarna där. Men det var ju varmt o gossigt i relaxen, så vi bäddade på golvet och ungarna fick leka nakenfisar en bra stund. Alvin låg och njöt av värmen och övade på att rulla åt sidan. Lilja var varm o härligt röd om äppelkinderna. Hon körde bil med salvan på golvet.



För er som varit till Silverhatten kanske vet vilken dråplig backe stugorna ovanför ligger i. Jag så säger då bara det. En vecka där så skulle jag vara fit för beach -09. Efter att i två dagar kånkat med barnvagn upp o ner så har jag en fruktansvärd träningsvärk. Jag skojar inte, jag trodde jag skulle dö imorse när jag klev upp från sängen. Oh my! Speciellt när kramsnön klibbar sig fast på däcken så dom blir dubbelt så stora. Jobbigt!
Lilja blev förkyld under natten och snorade o snörvlade. Hon sov med andra ord inte bra alls, därav, så sov inte jag bra heller. Stackar Larne fick mellan arbetspassen sova 2 timmar tror jag, sen upp å jobba frulle igen. Vi befann oss i A-plog ca 26½ timme. Grabbarna jobbade 24 av dom, man kan inte annat säga än att det är helvetes bra gjort.
En stor eloge till min bis!
Inte för att nämna någon siffra, men jag säger som så. Han drog hem en en jäkla massa bacon till hushållet. Nu vill dom att han kommer å jobbar under påsk också. Om han kan/vill/ska, så tjänar han ännu mer bacon, en hel gris för att va ärlig. Skulle sitta fint med extra cash...

Imorgon ska vi fira gubben lite, tänkte gå ut för att få i oss lite föda och en öl på stat. Lill-moster är gullig och passar liten. Dom ska vara ute i grundvik, så "mormor" får nog vara med på ett hörn =)
Lilja blir så glad när hon kommer dit, då får hon jaga vovvarna bäst hon vill, annars har hon bara Lenas schnauzer att jaga. Han tycker INTE om Lilja, så han springer mest o gömmer sig. Lilja tycker det är en tråkig lek. Mormors hundar, ja iaf. Sigge står kvar, så hon får slita o dra lite i öron/päls/svans. Lite roar små säger man juh. Sen får Lilja äta kvällsyoggi med mormor. Det är inte fy skam det heller!

Jag la tidigare in en bild på Lilja+mormor+yoggi.
 Där hennes extremt välskötta blommor lekte död i bakgrunden.
Mamma fick lite klagomål på växtplågeriet och kan numera hälsa att de inblandade
växterna har fått vandra vidare till andra dimensioner.
Nu är det fint och levande i vardagsrummet igen!


Har inte så mycket mer att skriva, så jag tänkte bjuda på lite bilder från den senaste veckan.


Lilja äter våfflor med sylt o grädde. Mumma!


Upptäcktsfärd under bordet. Siktar hon på colan kanske?


Lik sin mor. Klockan 20:50
Lilja somnade på golvet en kväll framför tv.n.
Jag skulle precis gå och göra nattflaskan då hon inte
ätit sen halv fem. Vilken härlig syn. Med fjärrisen i handen.
Sötnöten!


Hungrig o redo för dagens middag.


Nybadad...

Kommentarer

Postat av: Ingela och jonna

allt har sin tid hehe men ja älskar när jonna har toffsar hihi

Postat av: Nadja

Fin blogg.. =))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback