*Grr...

2009-04-21 @ 23:27:22

Eftersom vissa verkar stöta sig på ett tidigare inlägg så får jag väl lov att förklara mig.

När jag skriver om att andra ska må dåligt menar jag förstås inte ohälsa på något sätt. 
Jag skulle inte önska min värsta fiende ohälsa, varken fysiskt eller psykiskt.
Om någon säger något till mig som sårar, är ofta reaktionen den att man vill "nypa" tillbaka. En försvarsmekanism som lever i oss alla. Somliga använder den, somliga inte. Jag hör till den senare skalan. Den reaktionen brukar utlösa ett kiv som håller sig på sandlådenivå. Ett sätt att skydda sig själv..
Det är den känslan jag skrev om tidigare..
Men de som känner mig förstår säkerligen vad jag menar, endast ni som behöver förstå..

Fick kommentaren:
Postat av: tjorven

kan behövas för att styrka ett så svagt psyke.


Svar: Får man fråga vad du vet om mitt psyke? Eftersom du skriver svagt, antar jag att du tagit en titt i min sinne, min själ.


Och ja, jag har blivit sviken. Det största möjliga av den som betyder mest. Han svek mig, ingen annan. Har aldrig påstått det heller.
Har inte heller tagit upp ämnet i bloggen tidigare för att skydda inblandade personer. Men nu har du gjort det offentligt.
Så se där, nu kan hela familj och släkt läsa om det. tack!

Kommentarer

Postat av: ancha

Bry dig inte om "dom"...



Tack för i kväll å ja hoppas lilja somnade gott.

Love u!

Postat av: Hanna

Be inte om ursäkt för det DU skriver på DIN blogg, vill man inte höra det du skriver om får man helt enkelt ge fan i att läsa.

Håller helt och hållet med i ditt resonemang, och jag kan absolut inte förneka att jag känt skadeglädje både en och fyra gånger.

Vi är bara människor..



Funderar på vilka personer som "lägger sig i" och kritiserar dig för att ha vissa tankar.. är de nån sorts underbarn som aldrig tänker onda tankar? Vore intressant att träffas, har nämligen aldrig någonsin hört talas om någon sådan människa.



Blogga mer, om allt du vill :)

Postat av: Monika

Ja, vad ska man säga...skit i henne! Hon är ändå bara en skitstövel utan varken hjärna, hjärta eller själ...du är så mycket starkare än "hon", det har du redan bevisat med din karaktär...

Vi vet, vi alla som känner dig och precis som du skriver är det bara det som har betydelse! Låt inte någon liten "brat" psyka dig!

Älskar dig!!!!

Puss och kram

Postat av: M

Verkar som att Zantoria stött på en liten råtta som när sig på att förolämpa andra. Kan det vara någon som är avundsjuk kanske? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback