*Avskalad näsa, vårtecken och ledsen mage..

2009-04-15 @ 22:19:53

Har inte mycket att skriva egentligen. Har nog lite bilder jag skulle kunna lägga upp, men jag ids helt enkelt inte. Det är inte mycket datatid för mig just nu.
Senaste dagarna har vi njutit av solen och våren till fullo. Varit ute på långprommisar, grillat, solat och rökt alldeles för mycket cigaretter. Det blir lätt så när man sitter och sveper kaffe i solen.
På tal om kaffe/upprörd mage... Jag har börjat gör mig en "smoothie" till frulle. I vanllga fall är jag extremt hungrig när jag vaknar på morgon, men kan inte äta nåt utan att börja må illa. Vilket oftast resulterar i en mängd kaffe på tom mage. Med magkatarr i botten så kan ni ju gissa hur glad magen är..inte alls glad..
Så nu har jag tänkt att jag, som hatar yogurt ska försöka, för magens skull. Men mixat med frusna bär och banan så är det inte alls illa faktist. Det går ner iaf. Kankse för att det är så kallt. Lilja tycker också om!

Bvc idag. 70,5 cm lång
                    9,6 kilo
Hon har alltså växt 3 cm på 1½ månad.. bra gjort. Inte konstigt att hon får byta storlek på kläderna en gång i veckan..

Efter alla timmar i solen + ett mindre bra planerat besök på suntan, så har jag fått fin färg i fejjan. Men desvärre är det stelt och ömt på snoken. Jag börjar flagna. Hur häftigt är inte det? Jag som ska på dop på lördag.. Typiskt!

Imorgon hoppas jag på en lugn och skön dag. Ska på en promenad men annars har jag inget planerat. Kankse försöka städa lite. Behöver skotta undan grustlagret som uppenbarat sig på våra golv.


Såg idag att det kommer upp massa skott i rabatterna. Även på gräset, närmast husväggen har det ploppat upp massa små lila/blå blommor. Mycket vårigt!

Nu har vi hittat en vagn vi ska köpa. en betydligt nättare och smidigare vagn. Skönt att slippa dra åbäket ut och in ur bilen hela tiden. Så det blir att ha en stadsvagn och en hemmavagn. Mycket behagligt. Den är fin, men jag är lite rädd att resten av pite kommer att ha likadan. Inte alls kul juh.

Se där, jag som inte hade nåt att skriva har nu skrivit ett längre inlägg än nåt jag skrivit på länge. Jag tror att fingrarna och hjärnan arbetar emot mig, Så nu är det dags att lägga av. Ska försöka få ordning på duntäcket jag försöker tvätta.

Över o ut!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback