*Brutet löfte..

2008-10-21 @ 23:04:32

Jag lovade mig själv att min blogg inte skulle bli en sån där typisk mamma-blogg.. Ni vet, idag har vi varit ute och gått, idag var hon såå söt för att.. idag har hon bajsat.. Ja ni förstår min poäng. Men det är svårt. Jag försöker och försöker, men när dagarna går ut på att byta blöjor och torka kräk, då har man inte så mycket annat att skriva om.
Sen så vet jag ju nämligen att "farmor" läser bloggen och hon skulle nog bli ledsen om hon inte fick se kort och veta vad som händer.. eller hur? Kram på dig!

Men jag känner att jag börjar komma tillbaka, jag behöver inte tänka på Lilja varenda sekund. Jag klarar av att låta tankarna vandra åt andra håll. Både på gott och ont..



Ja usch ja, dagarna bara springer iväg.  Tänk, nu är lillan redan 2½ månad. Makalöst! det händer massor för Lilja nu. man märker något nytt varje dag.

*Hellre stå än något annat, HELA tiden...  Jag som tyckte det var nyss hon började hålla upp huvudet själv =)

*Jollrar och snackar - vill gärna berätta allt!

*Skrattar, det låter ungefär som en häst som gnäggar. Hoppas det hinner gå över innan hon börjar skolan. Barn kan vara  så elaka.

*Hon har lärt sig hur man får in tummen i munnen, eller njaa, hela handen brukar det vara.

*Börjar greppa efter saker. första gången hon kom på att hon måste sträcka fram händerna så skrattade hon så gott! Såg ut som att hon tänkte: - Ahaa, var det såå enkelt!

*Idag när hon badade upptäckte hon att man kan leka i vattnet. Såå söt när hon provade att plaska och sparka med benen.

*Hon sover numera hela nätter, hon brukar inte göra nattnatt förän vid halv elva/elva någonting. Sover fram till halv åtta på morgonen. Har glömt bort hur det känns att kliva upp på nätterna. Jag kommer att kollapsa om hon börjar om..

Lilja växer så det knakar. Ibland inbillar jag mig att jag kan se hur hon växer. Dags att köpa nya kläder igen. Hon Har växt i och ur storlek 56 på knappt 2 veckor... Hur hände det?




Lilja sitter och ser en spännande dans-film..




Lilja har hittat sina fötter och Rasmus ser på tv =)


Over and out..

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback