*Varför?

2008-11-12 @ 20:29:07

Varför sårar vi människor vi älskar?
Medvetet? För att skydda sig själv? Eller bara för att man "inte tänkte"...?
Varför utsätter vi oss för situationer som vi vet sårar en själv? Varför hänga upp sig på något som varit, istället för att gå vidare? Är människan byggd så? Eller är det bara de "svaga" som hela tiden ältar?
Jag ältar, hela tiden. Både medvetet och inte. Men varför?
Känner jag mig mer levande när jag är ledsen? Är det för att jag har glömt vem jag är utan smärtan? Så jag hela tiden måste komma ihåg, för att veta vad som är svart och vitt?
Varför sårar vi människor vi älskar?
Människor vi står nära eller någon som råkade passera på gatan..
Omedvetet...
Varför är det så svårt att läka när någon jag älskar har sårat? Ärrat.. För evigt.. 
Älskar jag med samma känslor? Älskar jag på riktigt? Eller älskar jag bara att älska?
Varför är det så svårt att veta det?
Varför måste det göra så ont? Kan inte hjärtat stänga av och härnan komma ihåg? Varför inte?
Varför sårar vi människor vi älskar?
Varför?

Kommentarer

Postat av: Anonym

ja de är en fråga jag ställt mig många gånger också....oftast blir svaret att de är lättare att såra än att bli sårad....därför sårar vi dom vi älskar...för å slippa de själv...tanklöst vist...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback