*Jahapp..

2008-05-06 @ 23:24:29

Då sitter man här igen, som vanligt. Har legat på soffan hela kvällen, önskar bara att älsklingen skulle ligga brevé så jag kan ligga å snutta på honom.. Men han jobbar.
På tal om jobb, jag börjar va riktigt less att jobba. Inte jobbet i sig, men när man får halsbränna av att böja sig för mycket, eller att höften låser sig för att jag rört mig för mycket... Det känns liksom inge kul att bara vara på jobbet och bara klaga.. Ändå har jag det lätt för att jobba äldreomsorgen. Hur ska det gå nu då? Nu när jag måste jobba på ett annat hus, där alla vårdtagare är mer illa däran?!  Hmmm.. Har bra lust att söka havandeskapspenning faktist.


vad har annars hänt de senaste dagarna då? Vi har varit å handlat en massa bra-å-ha-saker till bebis. Sånt som är mindre roligt att inhandla, salvor, febertermometer ammnings-skydd.. Ja ni förstår. Men det ska ju göras det å. Shoppa är ju alltid shoppa!   =)

Ohh jag har köpt en ny parfym! Eller jag mer eller mindre tvingade Larne att köpa den till mig =) Så nu luktar jag numma! Är helt tokkär iden faktist.    Mmmmmm...

Vissa stunder funderar jag på allvar om liten är på väg ut i förtid.Hon har börjat ligga längre å längre ner. Väldigt sällan jag känner henne ovanför naveln. Däremt sparkar hon så långt ner att det känns som att jag skulle kunna killa henne under foten med en liten gyn-undersökning... Obehagligt långt ner, inte att det gör ont. Bara att jag trodde inte att dom kunde ligga så, inte än iaf.

Ledig imorgon, då ska jag ta mig en funderare och planera hur jag ska göra med arbete resten av graviditeten..
91 dagar kvar..=)
Som det känns precis just nu så vill jag inte jobba mer, inte under de speciella förhållanden som råder. jag tror inte att jag fixar att byta arbetsplats. Varken fysiskt, men absolut inte psykiskt. jag har grinat tre gånger idag redan, bara för ovissheten och oro... jag blir stressad i kropp och själ och vill  bara lägga mig i ett mörkt rum med täcket över ögonen.. Hmm.. så hur gör man? Gaskar upp sig eller inser att jag inte är lika stark som jag vanligtvis är och tar det för vad det är..

?                ?                   ?

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback