* En gravids bekännelser..

2008-05-19 @ 17:22:01

För min egen skull har jag börjat erkänna för folk som frågar att jag inte alls mår så bra, att jag inte alls tycker det är mysigt att vara gravid och nej, det är inte en underbar tid att ta vara på.
Detta har resulterat i att jag legat hemma på soffan i 2 veckor och grinat. Ett välbehövligt ont, som jag varit tvungen att gå igenom och försöker ta mig förbi.. 
Det  är idag 78 dagar kvar till beräknad förlossning och än tycker jag inte att  livet är underbart..
Jag tycker det är skitjobbigt att vara med barn!
Jo, man får säga så. Jag älskar mitt barn till döds ändå. Jag älskar att "retas" med grodan i magen, peta lite och få svar tillbaka =) Ligga och stryka när hon/han har hicka..
Jag och mitt barn!
Men att inte känna igen sin egen kropp, varken fysiskt eller psykiskt och att tänka sådana tankar om sig själv, sitt barn och sambo , som jag har gjort känns inte ok. Det är något ingen kvinna, eller man bör gå igenom..

Men men, nu börjar humöret stiga. jag tycker fortfarande inte om att vara gravid, blir mer och mer less för varje dag..
Men som vi alla vet, efter regn kommer solsken.
Strejken på jobbet är över, så nu kan jag äntligen gå tillbaka till mitt vanliga jobb.
Har även tagit ett beslut om havandeskapspenningen och sjukskrivningen.. Jag ska försöka jobba som vanligt så länge till jag orkar.. Sen söker jag hp from 1a juli istället..  Jag tror det blir bra!

Sen så har vi ju fått en ny lägenhet, underbart! nnu mer underbart är att vi har ett hus på g.. väldigt typiskt just nu när vi hunnit få en nya lägenhet, ÄNTLIGEN, så kommer huset vi väntat på lös.. ujj ujj Men jag hoppas verkligen att vi får det.. Mer berättar jag inte nu..  Ni får vara lite nyfnikna ett tag till =)

Nu leker lillan gymnast i magen, måste nog upp å röra lite på mig..

Over and Out!

Kommentarer

Postat av: Ancha

Jadu lilla vännen, ingen graviditet är den andra lik så jag kan väl inte säga att jag förstår dig.
Men känner igen mig lite i det du säger ändå.
Nu idag så kan jag längta efter att vara gravid igen som ja kände innan Musse men hann inte gå länge tills jag var spy less =)
Vilken tur att vi inte är elefanter va? :-P
Puss å kram, love u!

Postat av: bodja

äntligen någon som är ärlig. men hang in there. det är nog värt mödan ska du se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback