*En gravids bekännelser..nr2..

2008-07-18 @ 23:08:06

Nu var det längesen jag skrev nåt här.. Har inte riktigt haft nåt speciellt att skriva. Dagar går sakta sakta förbi medan jag ligger i soffan nästan hela dagarna. Vid några få tillfällen har jag tagit mig ut ur lägenheten och iväg till mamma eller syrran.
Var till stan en snabbis häromdagen, första gången på en evighet. Både jag och Larne blev lite tveksamma till ide´n. Men vi var tvungna på banken en sväng =)
De är inte det att jag inte vill umgås med någon, det känns bara inte som att jag har ork att göra nåt. Jag har inte riktigt energi att sitta och lyssna på någon som pratar om annat än mig (!) Jag vet att det låter vrickat.. =)  Men just nu kretsar alla mina tankar runt bebis, allt som är gjort/ogjort, handlat/inte handlat.. tankar kring förlossning, tankar kring uppfostran osv..  Just nu känns det som att min plats i livet är i soffan med en skål glass och mina tankar o funderingar.
Visst är det emellanåt skönt att komma upp till ytan och andas lite inte-bebis-luft med vänner. Men jag blir fort trött, fysiskt och psykiskt. Man vill ju inte heller sitta och gnälla bara .

Så jag gnäller här istället =)


Nu är jag i vecka 38.. 18 dagar kvar.. Jag ser verkligen ingen anledning till att förlossningen inte skulle starta precis just nu..
Syster yster är beräknad imorgon.. Hoppas det händer nåt för henne snart, hon är lika less som jag är.
Hittade ett gammalt kort..

Magen för ca 30 veckor sen.. 2 veckor efter vi plussat..
gravid v 7


Man kan precis se att magen är svullen, och över en natt bara kom den lilla spetsen =)
Gulligt värrre..

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback