*Gissa en gång..

2008-04-19 @ 11:42:42

Solen har inte lyst så starkt tidigare i år, fåglarna inte kvitrat och fönstrena har aldrig sett så smutsiga ut.. Våren har alltså anlänt till lilla Piteå. Så då kan ni ju gissa vad jag har gjort!?!

Jo jusst det! Jenny har legat i soffan med täcket över huvvet å yrat ort febern. Som vanligt när det är fint väder. Var till vårdcentralen igår, första gången jag tittat ut sen måndag. å ser att just  d, det är vår. Gatorna är sopade, Människor går omkring med ett leende på läpparna helt utan anledning, Vinterjackorna har hängts in i garderoben..  Å jag har missat allt!!
Så då återstår inte mycket att göra än att krypa ner i soffan å sova några timmar till.
Det är med att va sjuk är inte min grej riktigt. Jag orkar bara inte. å absolut inte igen, å igen å igen.. Feberntermometern har pendlat mellan 36 å 40, upp å ner. Har knappt ätit på hela veckan.
 Jag har problem med andningen, varken bricanyl eller den där andra (bruna) =), hjälper. Trött i kroppen och trött i själen. Det enda jag gjort hela dagarna är grinat. Grinat för att jag måste kissa igen, bara för att det är så jobbigt. Grinat för att so you think you can dance inte var textat. Grinat för att jag fryser/svettas.. Ja ni förstår poängen. Under en period där var jag så less så hade det inte varit för att jag är gravid så hade jag hoppat från balkongen. Problemet är att jag hade nog inte orkat få upp dörren ens ens gång.

Men nu börjar jag se ett ljus i tunneln igen.. Har ingen feber längre.
Jag har dock världens bästa sjuksköterska när jag är sjuk! Min kära gubbe. Han springer fram å tillbak med vatten å te, alvedon å snorpapper. Han hjälper mig så jag kan duscha fastän jag knappt orkar stå på benen. Han handlar isglass och saftsoppa. Brer om mig när jag fryser och klär av mig när jag svettas. Han ordnar till och med barnvakt nr han ska jobba!  Haha, jag sov faktist hos mamma natten jag hade som mest feber.. Tack för det mamma!
Han är helt enkelt underbar.
Usch vad kladdigt det där lät.. men det är ju sant.

107 dagar kvar!!!!!
Bebis sparkar lika mycket som tidigare, så jag tror inte hon tagit skada av min sjuk/inte äta vecka. Ska till bm nästa vecka =)

Älskar dig lilla livet och din pappa.. och din katt som våldgosar med tangentbordet =)

Over and Out!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback